Tarts Velünk Te is!
21292 regisztrált felhasználó

Tudósok szerint a boldogság tanulható! De hogyan?

„Nagyon boldog leszek, ha felvesznek az egyetemre. Én pedig akkor leszek boldog, ha megvehetem magamnak azt az álomszép autót, ha lefutom a Maratont. Én nagyon boldog leszek, ha…”
Ugye ismerősen csengenek ezek a mondatok?

Mindig valamihez kötjük, korlátozzuk a boldogságunkat: majd ha ezt és ezt elértem, na akkor aztán szélnek eresztem összes boldogságom, és végre kijelenthetem: Nagyon boldog vagyok! :)
Másik berögződésünk, amikor úgy gondoljuk, a boldog emberek boldognak születtek, nekik eleve könnyű, vagy épp azt, a boldogság valami olyan, ami génjeinkben meghatározott, vagy valami istenadta szerencse kérdése.

A Boldogság tanulható

A pszichológia meglehetősen régóta foglalkozik az emberi viselkedéssel, de csak kis ideje kutatja azt, hogy az emberek valójában hogyan lesznek boldogok. Mi az, ami hozzásegít a teljes élet megéléséhez, milyen viselkedési minták szükségesek a tartós boldogsághoz.

Gyakoroljuk a boldogságot!

Jó hír, hogy elképzeléseink és tanult hiedelmeinkkel ellentétben a hőn áhított boldogság tanulható, mintegy 40 százalékát saját magunk tudjuk irányítani.
A témában igen impozáns kutatást végzett Dr. Sonja Lyubomirsky amerikai pszichológusprofesszor és csapata, akik arra vállalkoztak, hogy összevetnek többszáz olyan kísérletet, ahol a pácienseket valamilyen módszerrel próbálták meg felvidítani. A 250.000 kísérlet adataiból kiderült, hogy a boldogság igen komoly előnyökkel jár, azon túl, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben.

A boldogság természete

A Sonja Lyubomirsky által vezetett kutatás eredményei kimutatták, hogy a boldogságtól az emberek barátságosabbak és odaadóbbak lesznek, könnyen kezelik a konfliktusokat, erősödik az immunrendszerük. Mindeközben sikeresebbé válnak, hosszabb és egészségesebb életet élnek.

A kutatásban résztvevők különböző boldogságfokozó gyakorlatokat sajátíthattak el, mint például a hála kifejezése, a test ápolása, a mosolygás, az optimizmus begyakorlása, a célok kitűzése, élmények fokozása. Ezek a stratégiák segíthetnek saját boldogságunk létrehozásában és egy teljes élet megteremtésében. (Sonja Lyubomirsky: Hogyan legyünk boldogok?)

Csatlakozz Te is a BoldogságProgramunkhoz: 10 hónapon keresztül napi, heti és havi boldogságfokozó feladatokkal segítünk, hogy számodra is elérhető váljon a tartós boldogság!

KATTINTS IDE A REGISZTRÁCIÓHOZ >>

Élj Boldogan!

Martin Seligman, a pozitív pszichológia egyik legnagyobb alakja, újraértelmezi a boldogság, a jól-lét és egyúttal a pszichológia fogalmát is. Ha a negatív életeseményekre fókuszálunk, az könnyen depresszióhoz, szorongáshoz vezet. Ezt úgy tudjuk a legjobban kikerülni, ha jó dolgokra gondolunk. Seligman azt tanácsolja, a napközbeni jó dolgokból hármat mindig írjunk le lefekvés előtt, hiszen a rögzített pozitív események csökkentik levertségünket. Ez a gyakorlat pár hónap alatt teljesen beivódik, hétköznapi szokássá válik, ami által garantáltan boldogabbá válunk. Ilyen és ehhez hasonló gyakorlatokkal, Seligman szerint gyerekjáték a boldogságot megtalálni. (Martin Seligman: Élj Boldogan - Flourish)

Martin Seligman előadása: A Jól-lét új értelmezése

Jó gyakorlást! Jobb Veled a Világ!

 

Ismerd meg a 10 hónapos INGYENES boldogságprogramot!

Boldogságprogram célja, hogy a boldogságtudomány eredményeit lefordítsa az emberek hétköznapi nyelvére és közérthető formában adja tovább egy bárki számára elvégezhető ingyenes program keretén belül azokat a gyakorlatokat, amelyek boldogságkutatók szerint hozzájárulnak a boldogságszintünk megnöveléséhez.

Ha Te is szeretnél részese lenni ennek a programnak, amely minden napra feladatokat, havi munkafüzeteket tesz ingyenesen elérhetővé a számodra, továbbá egy olyan közösségi oldalnak lehetsz a részese, ahol új barátokat, ismerősöket szerezhetsz magadnak, akkor kattints ide a regisztrációhoz >>

Összes cikk megtekintése a témában >>

 

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
3212 84 7717
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

10 hónapos boldogságprogram témái:

2. hónap: Az optimizmus gyakorlása
3. hónap: Társas kapcsolatok
4. hónap: Boldogító jócselekedetek
5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság