Tarts Velünk Te is!
22612 regisztrált felhasználó

Sport, mentális és érzelmi élet

2018. május 24.

A torna, a testmozgás kiváló segítség a depresszió, szorongás, stressz leküzdésében is, erről írtunk előző cikkünkben. Ebben az írásban a testmozgás általánosan is megélhető fejlesztő, erősítő, megtartó, lelki jóllétet növelő hatásairól olvashatsz.

A testmozgás jótékony hatásai a mentális és érzelmi életre

Élesebb memória és gondolkodás – ugyanazok az endorfinok, amelyektől jobban érzed magad, segítenek a koncentrálásban és abban is, hogy mentálisan is késznek érezd magad a feladatok elvégzésére. A testgyakorlat új agysejtek növekedését is serkenti és segít megelőzni a korfüggő hanyatlást.
Nagyobb önbecsülés – a rendszeres aktivitás egy befektetés a testedben, elmédben és a lelkedben. Amikor már szokássá válik, elősegítheti az önértékelés érzését is, és így erősnek érezheted magad. Jobban fogod magad érezni a megjelenésed miatt is, és még akkor is eredményesnek fogod magad érezni, ha kisebb célokat tűzöl ki a testedzésben.

Jobb alvás – még a reggeli vagy délutáni rövid tornázás is hozzájárulhat az alvási szokásaid rendbe hozásához. Ha az esti testedzést részesíted előnyben, az olyan pihentető mozgás, mint a jóga vagy az enyhe nyújtógyakorlatok segíteni tudják az alvást.
Több energia – ha hetente többször is megnöveled a pulzusodat a testmozgás által, több energiával fogsz feltöltődni. Indítsd a napot egy néhány perces tornával, és növeld az edzést, ahogy egyre energikusabbnak érzed magad!

Nagyobb ellenállóképesség – amikor szellemi vagy érzelmi kihívásokkal nézünk szembe az életben, a testmozgás segít, hogy egészséges módon birkózz meg vele ahelyett, hogy alkoholhoz, drogokhoz vagy más olyan negatív viselkedéshez folyamodnál, amelyek egyébként csak még rosszabbá tennék a tüneteket. A rendszeres testmozgás segíthet az immunrendszer megerősítésében és a stresszhatások csökkentésében is.

Csak elkezdeni nehéz

A testmozgás mentális egészségre gyakorolt kedvező hatása könnyebben kiaknázható, mint gondolnád!

Gondolj bele, mennyire kellene aktívnak lenned ahhoz, hogy fellendítsd a mentális egészséged! Valószínűleg nem is olyan nagyon, mint azt gondolod. Nincs szükség rá, hogy naponta órákat szentelj rá, konditeremben eddzél, rengeteget izzadj vagy fusd egyik monoton kilométert a másik után. A testedzés összes fizikális és mentális előnyére szert tehetsz heti öt, harminc perces közepes edzéssel. Két tizenöt perces vagy akár három tízperces edzésszakasz is ugyanilyen jól működhet.

Még egy kis aktivitás is jobb a semminél

Még ha ijesztőnek tűnik is, ne ess kétségbe! Ha nem futja az idődből egy tizenöt vagy harmincperces edzésre, vagy ha a testednek szüksége van egy kis pihenésre például öt vagy tíz perc után, az is rendben van. Kezdd akkor 5-10 perces időtartamokkal, és lassan emeld az időtartamot! Minél többet mozogsz, annál több energiád lesz, végül kész leszel arra, hogy egy kicsit többet teljesíts.

A lényeg, hogy a lehető legtöbb napon végezz valamennyi közepes edzést, legyen az bármennyire kis időtartamú is. Amint a testmozgás szokásoddá válik, plusz percekkel lassan növelheted az adagot, vagy kipróbálhatsz más típusú tevékenységet is. Ha ezt be is tudod tartani, meg fogod tapasztalni az edzés jótékony hatásait.

Nincs időd a hétköznapi edzésekre? Legyél hétvégi harcos!

Az Egyesült Királyságban végzett friss tanulmány kimutatta, hogy azok az emberek, akik a testmozgást hétvégi egy-két edzésbe sűrítik bele, majdnem ugyanannyi jótékony hatást tapasztalnak, mint azok, akik gyakrabban mozognak. Ne hagyd tehát, hogy a sűrű munkahelyi, otthoni vagy iskolabeli elfoglaltságaid ürügyül szolgáljanak a testmozgás elkerülésére. Amikor csak van egy kis időd, kezdj el mozogni – tested és elméd is meg fogja köszönni!

Eredeti cikk: https://www.helpguide.org/articles/exercise-fitness/emotional-benefits-of-exercise.htm

 

Szerző
Tissevits Mónika

Elkötelezett környezetvédő és állatbarát vagyok. Szeretem a logikai feladványokat, rejtvényfejtést, olvasást. Hiszem, hogy mindennek oka van és nincsenek véletlenek az életben.

Tissevits Mónika összes írása »

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7766
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

 

 

Szeretettel köszöntünk a Boldogságprogram blog oldalán.
Ezen az oldalon folyamatosan megosztjuk veled a legújabb boldogságtanulmányokat, továbbá hétről hétre életminőség jobbító, egészségmegőrző cikkeket olvashatsz.