Tarts Velünk Te is!
21314 regisztrált felhasználó

A család egészségének megőrzése

2017. május 16.

Találjunk vissza a helyes útra! Helyes táplálkozással és rendszeres testmozgással egészséges életet élhetünk – ezt könnyű mondani, de bizony nem könnyű betartani!
Sűrű napjaink, rohanó életmódunk rossz hatással lehet családunk egészségi állapotára. Az iskolába rohanás, a délutáni különórák mellett nehezen találunk arra időt, hogy fizikailag aktívak legyünk. Sokszor eszünk egészségtelen ételeket, hogy csak gyorsan pár falatot bekapjunk, vagy házhoz rendelünk pizzát, szabadidőnket gyakran a tévé vagy a számítógép előtt töltjük.
Azonban ezek veszélyesek lehetnek saját egészségünkre és gyermekeink egészségére egyaránt rövid és hosszú távon is. Éppen ezért fontos, hogy megálljunk egy percre, és tudatos döntést hozzunk a családunk egészsége és boldogsága érdekében: éljünk egészségesebben!
Hogyan találhatunk vissza a helyes útra? Öt egyszerű tippet adunk szülőknek ahhoz, hogy hogyan folytasson egészséges életmódot a család:

1. Mindennap mozogjunk!

A rendszeres testmozgás elengedhetetlen a fiatalok növekedéséhez, fejlődéséhez és jóllétéhez.
Mindennap legalább 60 percet kell mozogniuk a gyerekeknek (ez lehet séta, fogócska, tánc stb.).

Fontos, hogy hetente háromszor olyan feladatot csináljanak, amelyek az izmokat és a csontokat erősítik.
A szülőknek jó példát kell mutatniuk, pozitívan kell a testmozgáshoz hozzáállniuk!

2. Igyunk vizet!

A víz a legjobb szomjoltó - nincs benne hozzáadott cukor gyümölcslevekből, üdítőitalokból és más édesített italokból.

A két évnél idősebb gyermekek számára a csökkentett zsírtartalmú tej tápláló ital és kiváló kalciumforrás.
Adjunk a gyerekeknek inkább gyümölcsöt vagy vizet, ahelyett, hogy cukros gyümölcslevekkel vagy buborékos üdítővel kínáljuk őket.

3. Együnk több gyümölcsöt és zöldséget!

A zöldségek és gyümölcsök rendszeres fogyasztása segít a gyermekek növekedésében és fejlődésében: növeli a vitalitásukat, és csökkenti a krónikus betegségek kialakulásának kockázatát.
Célozzátok meg, hogy kétféle gyümölcsöt esztek naponta és ötféle zöldséget!
Friss gyümölcsöt kínáljunk rágcsaként!

Annyi gyümölcsöt és zöldséget próbáljunk meg felhasználni ételeinkhez, és feltenni az étkezőasztalra, amennyit csak lehet, és tudunk.

4. Kapcsoljuk ki a gépet!

A televíziózás, az online szörfözés vagy a számítógépes játékok a szabadidőben nagyban felelősek a gyerekek elhízásáért. Napi két óránál ne töltsenek többet gép és a tévé előtt, azt is inkább részletekben!
Tervezzünk benti és kinti játékokat gyermekeinknek alternatívaként a tévénézés és a számítógépezés helyett (kincskeresés, rajzolás, főzés együtt, áthívni barátokat, biciklizés, stb.).

5. Egészséges rágcsát együnk!

Az egészséges falatkák nassolása segít a gyermekeknek a napi táplálkozási szükségleteik kielégítésében.
A gyümölcsök és zöldségek, a csökkentett zsírtartalmú tejtermékek és a teljes kiőrlésű gabonából készült kekszek a legegészségesebb rágcsák.
Kerüljük el a hízlaló, magas cukor- vagy telített zsírtartalmú ételeket, mint például a chips, a sütemények és a csokoládé, melyektől a gyerekek nem laknak jól, csak könnyen meghízhatnak.

Forrás: https://www.healthykids.nsw.gov.au/parents-carers/5-ways-to-a-healthy-lifestyle.aspx

Szerző
E. Kovács Margit

Nagy érdeklődéssel olvasom, tanulmányozom a nemzetközi életmódfejlesztő oldalak írásait. Szívesen osztom meg Veletek is a cikkek ötleteit, gondolatait.

E. Kovács Margit összes írása »

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
3212 84 7717
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

 

Szeretettel köszöntünk a Boldogságprogram blog oldalán.
Ezen az oldalon folyamatosan megosztjuk veled a legújabb boldogságtanulmányokat, továbbá hétről hétre életminőség jobbító, egészségmegőrző cikkeket olvashatsz.