Tarts Velünk Te is!
24227 regisztrált felhasználó

Optimista stratégiák

2015. október 28.

A pozitív gondolkodás előnyeiről szóló tanulmányok szinte minden területen helyet kaptak maguknak, bölcsek, tudósok, orvosok megannyian adták tudtunkra az élet szebbé tételének receptjét. Az optimizmus egészségessé, produktívabbá és végső soron boldogabbá tesz. Ahhoz azonban, hogy hosszan tartó hatása legyen, kitartóan kell gyakorolnunk 

Hogyan legyünk optimisták?

Tudományos nézet alapján gondolatainknak frekvenciatartománya van és egy hozzátartozó rezgése, mely a hasonló frekvenciát vonzza az életünkbe. Ez az jelenti, ha mind pozitív dologra gondolunk, pozitív energiát vonzunk magunkhoz. Hasonló a hasonlót elve alapján. Ez igaz a szavak világára is. A jelleg, ahogy beszélünk, ugyanúgy meghatározza a testi és lelki jó állapotunkat. Próbálj örömtelien társalogni, hisz bizonyított, hogy ez a pesszimizmusból az optimizmusba vezető út. Ahelyett, hogy azt mondanád, "fáradt vagy", mondd azt: "éppen most nyerem vissza az erőmet."

 

Arisztotelész, Buddha szavai is erről szóltak, vagy éppen Mohamed Alié, aki szintén hitének erejével és gondolkozásával mutatott új irányt.

„A lehetetlen csupán egy nagy szó, amellyel a kis emberek dobálóznak, mert számukra könnyebb egy készen kapott világban élni, mint felfedezni magukban az erőt a változtatásra. A lehetetlen nem tény, hanem vélemény. A lehetetlen nem kinyilvánítás, hanem kihívás. A lehetetlen lehetőség. A lehetetlen múló pillanat. A lehetetlen nem létezik.” Muhammad Ali

Ha a tudományos tételeknek igazán van megalapozottsága, akkor olyan kapuk tárulnak fel, melyekben a béke és a megnyugvás honol, és megérkezünk oda, ahova mindig is vágytunk lenni. A teljes szeretetbe.

Pontosíts – kontrolláld azt, amit tudsz

Az optimista ember a nagy elsöprő problémákat olyan részekre bontja, melyeket az irányítása alatt tud tartani. Ha arra fókuszálunk, amit nem tudunk irányítani, tévesen a tehetetlenség érzése jelenik meg, mert elkezdjük vádolni magunkat, hogy csődöt mondtunk olyanban, ami soha nem is volt a kezünkben. Ennek során alulértékeljük magunkat vagy akár még figyelmen kívül is hagyjuk azt a lehetőséget, ami a kezünkben volt egyszer, hogy jobbá tegyük a helyzetet. Azonosítsd be a problémákat, amire megoldást szeretnél találni. Például ha munkát keresel, a munka megtalálását nem tudod kontrollálni, azt azonban igen, hogy rengeteg helyre elküldöd a jelentkezésedet. Ez a része már a te feladatod.

 

Légy könyörületes

Megkérdezték Ghandit: Honnan tudod, hogy a következő lépés, amit megteszel, az a helyes lépés? Erre azt válaszolta: Figyeld meg a legszegényebb és legsebezhetőbb embernek az arcát, akivel találkoztál, és kérdezd meg magadtól, hogy a cselekedet, amit szándékozol megtenni irányába, szolgálja-e majd azt az embert. Ha a válasz igen, az a helyes döntés, ha nem, gondold át újra.

Dalai Láma gondolatai is ezt hangoztatják: Járja át a lelked a könyörület, ha boldoggá szeretnél tenni másokat és ne feledkezz meg magadról sem! Légy könyörületes és elfogadó magadhoz, ha a boldogság útját szeretnéd járni - mondja a Dalai Láma a Boldogság művészete című könyvében.

Szerző

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7830
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz



 

Szeretettel köszöntünk a Boldogságprogram blog oldalán.
Ezen az oldalon folyamatosan megosztjuk veled a legújabb boldogságtanulmányokat, továbbá hétről hétre életminőség jobbító, egészségmegőrző cikkeket olvashatsz.