Tarts Velünk Te is!
21717 regisztrált felhasználó

Mi tart vissza?

2017. május 26.

Gyakran vagyunk úgy, hogy tudjuk, hogy a testmozgás nagyon fontos lenne, esetleg bele is kezdünk, de nem érezzük azt a bizonyos boldogító érzést az edzés alatt, sőt… Mit lehet akkor tenni, ha úgy érezzük, túl nagy teher lenne a rendszeres mozgás, pláne mostanában, amikor éppen ilyen kimerültek vagyunk?

Most már tudod, hogy a testmozgás segítségével sokkal jobban fogod magad érezni. És azt is, hogy ez nem is igényel annyi erőfeszítést, mint gondoltad. Ám az első lépésről könnyebb beszélni, mint megtenni. A tornázást hátráltató akadályok nagyon is valóságosak, főleg akkor, amikor egyébként is mentális egészségi problémákkal küszködsz. Íme, néhány közös akadály, és néhány tipp a leküzdésükre.

A kimerültség érzése

Amikor fáradt vagy stresszes vagy, úgy érzed, a testmozgás ezen csak rontani tud. Ám az igazság az, hogy a fizikai tevékenység erőteljesen energizál. Tanulmányok kimutatták, hogy a rendszeres testedzés drámaian tudja csökkenteni a fáradtságot, és egyúttal növeli az energiaszintet. Ha igazán fáradt vagy, ígérj meg magadnak egy ötperces sétát. Nagy az esély rá, hogy öt perccel többet is képes vagy menni.

A túlterheltség érzése

Amikor stresszes vagy lehangolt vagy, egy újabb kötelezettség gondolata túl nagy tehernek tűnhet. Az edzés nem tűnik kivitelezhetőnek. Ha vannak gyermekeid, a torma alatti felügyeletük is nagy akadály lehet. Emlékezz csak rá, hogy a fizikai tevékenység segít abban, hogy minden más dolgot jobban csinálhassunk. Ha prioritásként kezdesz el gondolni a testgyakorlásra, akkor gyorsan találsz módot arra is, hogy hogyan iktass be kisebb edzéseket a sűrű napirendedbe.

A reménytelenség érzése

Még akkor is, ha az „abszolút nulláról” kezded, képes vagy az edzésre. A testmozgás segít formába jönnöd. Ha nincs tapasztalatod ezen a téren, kezdd napi pár perc alacsony hatású mozgással!

A fájdalom érzése

Ha komoly súlyproblémád van, fogyatékkal élő vagy, ízületi gyulladásod vagy olyan sérülésed, betegséged van, amely gátol a mobilitásban, érdeklődj a háziorvosodnál a biztonságos testedzés módjairól! Ne hagyd figyelmen kívül a fájdalmat, inkább azt csináld, amit meg tudsz tenni, és amikor meg tudod tenni. Oszd szét az edzésedet rövidebb, gyakoribb időadagokra, ha ez segít, vagy próbálj meg vízben edzeni, hogy csökkenhessen az ízületek és izmok diszkomfortérzete.

Mások sokkal ügyesebbek?

Te vagy a saját legnagyobb kritikusod? Itt az ideje, hogy másféleképp gondolkodj a testedről. Nem számít, hány kiló vagy hány éves vagy, vagy, hogy mennyire vagy edzett. Hozzád hasonlóan másoknak is az a célja, hogy fittek legyenek. Igyekezz hozzád hasonló cipőben járó emberekkel körülvenni magad! Iratkozz be egy tanfolyamra, ahol különböző edzettségi szintű emberek vannak! Még a legapróbb fitneszcélok elérése is segíteni fog, hogy visszanyerd a testedbe vetett önbizalmad.

Ne feledd! Nem kell szenvedned ahhoz, hogy eredményt érj el!

Kutatások kimutatták, hogy a legtöbb ember számára a mérsékelt szintű gyakorlatok a legjobbak.
Mit jelent a „mérsékelt”?

  • Kicsit nehezebben lélegzel, mint általában, de nem vagy kifulladva. Például séta közben még tudsz beszélgetni, de egy dalt már nehéz lenne elénekelni.
  • Mozgás közben kimelegedsz, de nem vagy sem túlmelegedve, sem nagyon izzadt.

Az eredeti cikk: https://www.helpguide.org/articles/exercise-fitness/emotional-benefits-of-exercise.htm

Szerző
Tissevits Mónika

Elkötelezett környezetvédő és állatbarát vagyok. Szeretem a logikai feladványokat, rejtvényfejtést, olvasást. Hiszem, hogy mindennek oka van és nincsenek véletlenek az életben.

Tissevits Mónika összes írása »

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
3212 84 7744
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

 

 

 

Szeretettel köszöntünk a Boldogságprogram blog oldalán.
Ezen az oldalon folyamatosan megosztjuk veled a legújabb boldogságtanulmányokat, továbbá hétről hétre életminőség jobbító, egészségmegőrző cikkeket olvashatsz.