Tarts Velünk Te is!
20486 regisztrált felhasználó

A harag és keserűség elengedése

2017. április 10.

Amikor valaki, akivel törődsz, megbánt téged, két dolgot tehetsz: ragaszkodhatsz a haraghoz, megbántódáshoz és a megtorlás gondolatához, vagy a megbocsátás segítségével továbbléphetsz.

Szinte mindenkit bántottak már meg mások tettei vagy szavai. Talán édesanyád is kritizálta a szülői képességeidet, a munkatársaid szabotálták a projekted, vagy a párodnak viszonya volt. Ezek a sebek a méreg, keserűség vagy épp a bosszú tartós érzését eredményezhetik.
Ám ha nem gyakorlod a megbocsátást, éppen te lehetsz az, aki a legdrágábban megfizet. Ha szokásoddá teszed a megbocsátást, akkor vele együtt elérkezik a béke, remény, hála és öröm is. Gondold át, hogy a megbocsátás miként tud elvezetni a testi, lelki és érzelmi jólléthez!

Mi a megbocsátás?

Általánosságban a megbocsátás döntés arról, hogy elengedjük a neheztelés és a bosszú gondolatát. A fájó tett vagy sértés mindig életed része maradhat, azonban a megbocsátás csökkentheti ennek szorítását, és segíthet abban, hogy életed más, pozitívabb részeire koncentrálhass. A megbocsátás még akár a megértés, empátia és szánalom érzéséhez is vezethet azzal kapcsolatban, aki megbántott téged.

A megbocsátás nem azt jelenti, hogy letagadnád a másik személy felelősségét, amiért megsértett, és nem is kisebbíti vagy oldozza fel a rosszat. Megbocsáthatsz a személynek anélkül, hogy elnéznéd a cselekedetét. A megbocsátás egyfajta békét hoz, amely segít az élet folytatásához.

Milyen előnyökkel jár a megbocsátás?

A harag és keserűség elengedése utat épít a boldogságnak, egészségnek és békének.

Íme, mihez vezethet a megbocsátás:

  • egészségesebb kapcsolatok;
  • nagyobb lelki és pszichológiai jóllét;
  • kevesebb aggodalom, stressz és ellenségeskedés;
  • alacsonyabb vérnyomás;
  • kevesebb depressziós tünet;
  • erősebb immunrendszer;
  • egészségesebb szív;
  • magasabb önbecsülés.

Miért olyan könnyű haragudni?

Amikor megbánt téged valaki, akit szeretsz, és akiben megbízol, lehetsz mérges, szomorú vagy akár zavarodott is. Ha hosszasan rágódsz a sérelmes eseményen vagy helyzeten, a haraggal, bosszúval és ellenségeskedéssel teli neheztelés gyökeret ereszthetnek. Ha megengeded a negatív érzéseknek, hogy kiszorítsák a pozitív érzéseket, úgy érezheted magad, mint akit bekebelezett a saját keserűséged vagy az igazságtalanság érzése.

Mi a harag következménye?

Ha nem vagy megbocsátó, akkor lehet, hogy:

  • haragot és keserűséget viszel minden kapcsolatba és új élménybe;
  • annyira elborít a rossz érzés, hogy képtelen leszel élvezni a jelent;
  • depresszióssá vagy aggódóvá válsz;
  • úgy érzed, az életed céltalan vagy hadilábon állsz a spirituális hiteddel;
  • elveszted az értékes és gazdagító kapcsolatot másokkal.

Hogyan érheted el a megbocsátást?

A megbocsátás a változás folyamatáért való elköteleződés. Ahhoz, hogy ezt elkezdd, talán:

  • Fontold meg a megbocsátás értékét és fontosságát az életedben egy adott időben!
  • Gondold át a helyzetet alaposan, hogyan reagáltál, és mindez hogyan hatott az életedre, egészségedre és jóllétedre!
  • Válaszd azt, hogy megbocsátasz a téged megbántó személynek, amikor kész vagy erre!
  • Lépj ki az áldozat szerepéből, és engedd el azt az irányítást és hatalmat, amellyel a téged megbántó személy és a szituáció bírt az életedben!

Ahogy elengeded a haragot, többé már nem az határozza meg az életedet, mennyire megbántottak. Talán még együttérzésre és megértésre is lelsz.

A cikk forrása: http://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/forgiveness/art-20047692

Szerző
Tissevits Mónika

Elkötelezett környezetvédő és állatbarát vagyok. Szeretem a logikai feladványokat, rejtvényfejtést, olvasást. Hiszem, hogy mindennek oka van és nincsenek véletlenek az életben.

Tissevits Mónika összes írása »

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
3212 84 7461
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

 

 

Szeretettel köszöntünk a Boldogságprogram blog oldalán.
Ezen az oldalon folyamatosan megosztjuk veled a legújabb boldogságtanulmányokat, továbbá hétről hétre életminőség jobbító, egészségmegőrző cikkeket olvashatsz.