Tarts Velünk Te is!
21292 regisztrált felhasználó

Kezdj el tornázni rosszkedvűen is!

2017. május 30.

Sokunk elég nehezen tudja motiválni magát a legjobb időkben is. Amikor levertek, aggodalommal teliek, stresszesek vagyunk, vagy más mentális vagy érzelmi problémánk van, ez kétszeresen nehéz lehet. Ez különösen igaz levertség és szorongás esetén – olyankor úgy érezhetjük, hogy a 22-es csapdájába kerültünk. Tudjuk, hogy ha tornázunk, jobban fogjuk érezni magunkat, de a levertség elszívta tőlünk a tornázáshoz szükséges minden energiánkat és motivációnkat. Esetleg a szociális szorongás miatt nem vagyunk képesek egy tanfolyamra beiratkozni vagy keresztülfutni a parkon. Tehát, mit tudunk tenni?

Kezdd el kicsiben!

Amikor egy érzelmi hullámvölgyben vagy, és hosszú ideje nem mozogtál, az olyan különleges célok felállítása, mint pl. a maraton lefutása vagy minden reggel egy 60 perces edzés beiktatása csak még csüggedtebbé tesz, ha nem sikerül. Éppen ezért jobb elérhető célokat kitűzni, és onnan továbbhaladni.

Arra a napszakra ütemezd be az edzést, amikor a legtöbb az energiád!

Ez lehet a reggeli első dolog, mielőtt munkába vagy iskolába indulnál, vagy ebédidőben, esetleg hétvégén végzel hosszabb edzéseket. Ha a levertség vagy a szorongás miatt egész nap fáradtnak vagy motiválatlannak érezted magad, próbálj valamilyen zenére táncolni, vagy egyszerűen sétálj egyet! Még egy rövid, 15 perces séta is segíthet kiszellőztetni a fejedet, javíthatja a hangulatodat, és fokozhatja az energiaszintedet. A mozgás közben, ahogy kezded egy kicsit jobban érezni magad, a jólléted fölötti nagyobb irányítás érzését fogod tapasztalni. Még az is lehet, hogy annyira energiatelinek érzed majd magad, hogy ez motivál arra, hogy erőteljesebben eddzél – azzal, hogy messzebbre sétálsz, átváltasz futásra vagy beiktatsz egy bicajozást például.

Egyéb tippek a motiváltságra mentális egészségügyi problémák esetén

Összpontosíts azokra a tevékenységekre, amelyeket élvezel!
Bármelyik tevékenység számít, amely mozgásra késztet, beleértve a kutyával vagy barátokkal történő frizbizést, a bevásárlóközpontban történő hatalmas sétákat vagy a zöldségeshez történő elkerekezést. Ha előtte sosem mozogtál, vagy nem tudod, mi tetszene, próbálj ki több különböző dolgot. Az olyan otthoni tevékenységek, mint például a kertészkedés, szerelés, nagyszerű mód lehet arra, hogy elkezdj többet mozogni akár hangulatzavar esetén is, egyúttal segít abban is, hogy aktívabbá válj, ezzel értelmesebbnek láthatod az életed, és elégedettebbnek is érezheted magad.

Csak kényelmesen!
Bármilyen napszakban is edzel, viselj olyan ruhát, amelyik kényelmes, és válassz olyan helyszínt, amelyet csendesnek vagy energetizálónak tartasz. Ez lehet a lakás egyik kis szobája, egy festői ösvény vagy akár a kedvenc városi parkod.

Jutalmazd meg magad!
A jutalom egy része az, hogy a tevékenység teljesítése után mennyivel jobban fogod magad érezni. Ám segíti a motivációdat az is, ha a tornázásért extra csemegéket ígérsz magadnak. Jutalmazd meg magad az edzés után egy forró habfürdővel, egy mennyei smoothie-val vagy akár a kedvenc tévéműsorod egy extra epizódjával!

Tedd társas tevékenységgé a testedzést!
A baráttal, partnerrel, vagy épp a gyerekekkel közösen folytatott testedzés nemcsak mókásabbá és élvezhetőbbé teszi azt, hanem motiválhat abban is, hogy ragaszkodj a napi edzésprogramhoz. Jobban fogod magad érezni, mintha egyedül tornáznál. Valójában, amikor hangulatzavarral küszködsz, a társaság éppolyan fontos lehet, mint maga a testedzés.

Hogyan mozoghatsz többet anélkül, hogy konditerembe járnál?

Nincs 30 perced egy jógaórára vagy kerékpározásra? Ne aggódj. Tekints úgy a fizikai tevékenységre, mint egy életstílusra, ne csak egy kipipálandó feladatot láss benne. Nézd át a napirendedet, és gondold át, hová tudnál becsempészni egy kis aktivitást ide, oda és mindenhova. Ötletekre lenne szükséged? Nekünk már van néhány.

A lakásban és a ház körül
Takarítsd ki a házat, mosd le az autót, nyírd le a füvet fűkaszával, seperd fel a járdát vagy a teraszt!

Munkahelyen és utazás közben
Biciklizz vagy sétálj a találkozóra az autózás helyett, száműzd a lifteket, és ismerj meg minden létező lépcsőt, sétálj fürgén a buszmegállóba, és szállj le egy megállóval korábban, parkolj az üzlet vagy iroda hátsó parkolójában, és onnan sétálj be, kávészünet alatt tegyél egy élénk sétát!

Családban
A gyerekek fociedzése alatt kocogj egyet a pálya körül, tedd a biciklizést a hétvégi rutin részévé, játssz a gyerekekkel az udvaron, menj el evezni, sétáltasd a kutyát új útvonalon!

Csak a móka kedvéért
Szedjetek gyümölcsöt egy kertben, túrázz egyet, végezz könnyű nyújtógyakorlatokat tévézés közben, szervezz irodai bowlingcsapatot, iratkozz be küzdősportra, tánc-, vagy jógaórára!
Tedd a testedzést a mindennapi életed mókás részévé!

Nem kell órákat töltened a konditeremben vagy hosszú, monoton edzéseket erőltetned magadra ahhoz, hogy megtapasztald a testmozgás számos jótékony hatását. A fenti tippek segíthetnek abban, hogy olyan tevékenységet találj, melyet élvezel, abban, hogy elkezdd jobban érezni magad, abban, hogy egyre jobban nézz ki, és abban is, hogy többet kihozhass az életből.


Eredeti cikk: https://www.helpguide.org/articles/exercise-fitness/emotional-benefits-of-exercise.htm
 

Szerző
Tissevits Mónika

Elkötelezett környezetvédő és állatbarát vagyok. Szeretem a logikai feladványokat, rejtvényfejtést, olvasást. Hiszem, hogy mindennek oka van és nincsenek véletlenek az életben.

Tissevits Mónika összes írása »

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
3212 84 7717
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

 

Szeretettel köszöntünk a Boldogságprogram blog oldalán.
Ezen az oldalon folyamatosan megosztjuk veled a legújabb boldogságtanulmányokat, továbbá hétről hétre életminőség jobbító, egészségmegőrző cikkeket olvashatsz.