Tarts Velünk Te is!
24227 regisztrált felhasználó

Képes vagy elengedni a haragod?

2016. április 20.

Szorongatod, ő is szorongat téged. Kölcsönösen fojtogatjátok egymást, aztán egyszercsak már te vagy az, aki nem kap levegőt. Egyszerűen nem vagy önmagad, úgy érzed, minden ellened fordult, és hogy a rosszat csakis rosszal oldhatod meg. Teszed, kívánod a bosszút, de csak nem lesz jobb. Sőt, egyre rosszabb lett. Kilátástalannak érzed a helyzeted, de a kiutat keresed. Hogy oldd meg? Engedd el a haragod! Nem tudod, hogyan kezdj hozzá? Tarts hát velem!

Emlékezz, mérlegelj, érezz együtt!

Tekints magadba! Mi juttatott ahhoz, hogy a bosszún gondolkozz? Bárki is sértett meg, nem érhetett annyit, hogy magadnak árts a megtorlás gondolatával. A közös emlékek valami pozitív élményeket is eszedbe juttathatnak. Fontos, hogy inkább ezekkel foglalkozz, a rosszakra visszatérünk később. A jó emlékek hozzájárulhatnak a lelki békéd megtalálásához, könnyebben tudod feldolgozni a sértettség érzését a belsődben. Emlékeidben való kalandozásaid során újraélheted a legapróbb pillanatokat, mi és miért történt, miért épp úgy, ahogy. És itt jutnak szerephez a nem éppen kellemes pillanatok, a bántások, rossz emlékek. Vajon mi  okozhatta őket? Ki/mi miatt keletkezett köztetek a félreértés? Százszor végigjátszod magadban az utolsó pillanatot, és nem vagy képes meglátni az okokat, vagy az is lehet, hogy NEM AKAROD meglátni őket. Előfordulhat az is, hogy magadat kezded el hibáztatni, de elárulom ezzel nem teszel jót magadnak. Az önmarcangolás sosem segít! Mérlegeld a tettek súlyát, ki mit és mennyire tett meg ebben az esetben. Leld meg magadban az empátiát, képzeld bele magad az adott ember akkori helyzetébe. Lehet, nehéz helyzetbe került, és nem tudta kezelni kellő illedelmességgel, vagy csak egyszerűen olyan, amilyen.

Ne keverd össze a felmentést és az elengedést!

A kettő közel sem ugyanaz! Felmentés során keresed a kibúvókat. Véded azt, aki megsértett, mentegeted, hogy ő nem azért, meg nem ezért csinálta azt, amit csinált. Nem akarod tényként kezelni, hogy megtörtént a sértés, hanem el akarsz tekinteni felette, és ez néha arra is rávesz, hogy elnézz mindent, és tovább tűrd az esetleges következményeket. Ez a legrosszabb, amit tehetsz. Hitegeted magad, véded a másikat, és azt hiszed, ez jól van így. Egyik kibúvóból a másikba kerülsz, aztán már követni sem tudod a mondvacsinált okokat, miért is sértett meg az adott személy.

Az elengedés nem a legkönnyebb dolog az ember érzelmi életében. Rengeteg önképzést igényel, és hát egyikünk sem egyforma. Az empatikusabb személyeknek eleve könnyebb dolguk van, de megnyugtatlak, elsajátítható. Tedd félre a büszkeséged, a hirtelen felindulásból eredő tettek gondolatát, és mondd ki ezeket a kulcs mondatokat:

  • minden rossz ellenére, megpróbálok a Vele kapcsolatos jó pillanataimra emlékezni
  • azokra a dolgokra fordítom a figyelmem, amelyekre ő hívta fel a figyelmem (pl.: esetleges rossz szokások, viselkedés,...)
  • emlékezetemben az az arca marad meg, melyet a sértés előtt magáról mutatott
  • azon leszek, hogy ne kívánjak neki rosszat, és kívánom neki, hogy lelki békéjére rátaláljon
  • nem állok bosszút, nem mérgezem magamat
  • nem kerülöm őt egy adott helyzetben, emelt fővel nézek a szemébe
  • elengedem a sértettségem, és megbocsátok neki, a saját magam és lelki nyugalmam érdekében

Csakis magadért teszed

Fontos leszögeznem, a megbocsátást sosem a sértő fél miatt teszed, hanem saját magadért. Az oly sokáig keresett lelki békét csakis így találhatod meg, és ha megtaláltad, rájössz, hogy elsődleges a saját nyugalmad, melyet senkinek sem szabad hagynod megzavarni. A mérgező gondolatokat már hessegetned sem fog kelleni, hiszen ha elengedtél, akkor már abban az állapodban vagy, amikor lelked tengere nem háborog, tükörsima felülettel simogatja a part szikláit. 

Szerző
Marianna

Marianna vagyok, 20 éves végzős gimnazista. Technikai egyetemen szeretnék továbbtanulni. Szeretek rajzolni, énekelni, olvasni és írni. A Boldogságprogram tagja, és propagálója vagyok. Ezért is örülök, hogy itt is megoszthatom a gondolataimat. Jelmondatom: "Ami nem öl meg, az megerősít!"

Marianna összes írása »

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7830
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz



 

Szeretettel köszöntünk a Boldogságprogram blog oldalán.
Ezen az oldalon folyamatosan megosztjuk veled a legújabb boldogságtanulmányokat, továbbá hétről hétre életminőség jobbító, egészségmegőrző cikkeket olvashatsz.