Tarts Velünk Te is!
23115 regisztrált felhasználó

5. lecke: Hogyan ápoljuk kapcsolatainkat (2. rész)

Mivel a felnőttek 90%-a végül megházasodik, vagy valamilyen kapcsolatban él, ebben a hónapban 2 fontos területen fogjuk ápolni a kapcsolatainkat. Az egyik fő ág a társas kapcsolatunk, a másik pedig a közösségi kapcsolataink ápolása lesz.

II. Közösségi kapcsolataink ápolása (barátok, családtagok, és egyéb közösségek, amelyek fontosak számunkra)

A barátságok nem csak úgy megesnek, hanem kötjük őket. Egy híres pszichológus azt vetette fel, hogy a bűvös szám a három: legyen három olyan barátunk vagy társunk, akikre számítani lehet. Itt van néhány javaslat arra, hogyan tornásszuk fel a barátaink számát háromra, és hogyan virágoztassuk fel ezeket a kapcsolatokat.

1. Szánj rá időt!

Mutasd ki az érdeklődésedet mások felé, és bátorítsd őket! Ha már kialakult a barátság, akkor teremtsenek olyan rituálékat, amelyek lehetővé teszik, hogy rendszeresen találkozzatok, és kapcsolatban legyetek – pld. a boldogságprogram tagjaival szervezz programokat: hetente járjatok el az edzőterembe, vacsorázzatok valahol, kiránduljatok együtt, vagy váltsatok üzenetet naponta a klub oldalán. Ily módon a közösségből barátságokra tehetsz szert, amelyek éppen olyan fontossá válnak az életedben, mint a többi jelentős dolog.

2. Beszélgess velük!

Jó néhány embernek nehezen megy az önfeltárás, a másokra nem tartozó gondolatok és érzések felfedése, de ez elengedhetetlen a barátságokban, különösen nők között. Ez azért van, mert az őszinte önfeltárás - amikor nyugodt és megfelelő körülmények között zajlik - még több önfeltáráshoz vezet, és javítja a kapcsolat bensőségességét.

Ennek fordítottja - vagyis amikor nem mi tárulkozunk fel - amikor meghallgatjuk a barátunk bizalmas gondolatait, érzéseit és gondjait: ilyenkor nézzünk a szemébe, figyeljünk oda teljesen, és fogadjuk el a kijelentéseit. Ne adj kéretlen tanácsokat, és ne irányítsd a figyelmet magadra azzal, hogy elmeséled a saját történetedet.

3. Mutasd ki szeretetedet és nagyrabecsülésedet!

Tedd ezt olyan formában, ahogyan kényelmes neked. Például: „Hiányoltalak a szünetben"
„Mindig olyan jó, amikor együtt vagyunk!" „Annyira örülök, hogy babád lesz!" „Köszi, hogy eljöttél!" Lehet, hogy ez érzelgősnek tűnik, de az emberek nagyon szeretnek ilyesmit hallani. Egy jó szó úgy simogat, mint a tavaszi napsütés.

4. Nyújts támogatást és légy lojális!

Segíts a barátaidnak, és támogasd őket, amikor szükségük van rád, illetve örülj a sikereiknek! A barátság egyéb általános szabályai közé tartozik még az is, hogy kiállunk a barátaink mellett, amikor nincsenek jelen, megtartjuk a titkaikat, nem szóljuk le a többi barátjukat, és viszonozzuk a szívességeiket.

5. Ölelj sokat!

A gyakori ölelést lelkesen ajánlják a népszerű magazinok és internetes oldalak, mint olyasvalamit, ami növeli a boldogságot, az egészséget, és javítja a kapcsolatokat. A tudomány is támogatja. Az ölelés csökkenti a feszültséget, közelebb kerülünk általa a másikhoz, és még a fájdalmat is enyhíti.

Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.

A hatodik leckét itt olvashatod >>

Minden napra találsz feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram oldalán, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a napi feladatokat.

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>

Örömteli tanulást kívánunk neked!

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7793
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

 

 

10 hónapos boldogságprogram témái:

4. hónap: Boldogító jócselekedetek
5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság