Tarts Velünk Te is!
24425 regisztrált felhasználó

Egy tucat boldogságtipp

2016. szeptember 21.

Következő összeállításomban nemcsak egy boldogabb, felszabadultabb élet hozzávalóit sorolom fel, hanem tippeket is adok ahhoz, hogy hogyan tudod ezeket a gyakorlatban megvalósítani. A többi csak rajtad múlik…

1. Abbahagyom a halogatást – még ma. (Nem! Ez nem várhat holnapig!)

A halogatásnál már csak a halogatás okozta bűntudat a rosszabb.
TIPP: Legyen napi szinten aktualizált teendőlistád! Kezdd a legnehezebb feladattal, egyből „nyeld le a békát”, utána térj át a leggyorsabban megoldhatókra (lásd a 2-es pontot, a kétperces szabályt). Meglátod, hirtelen máris nagyobb lesz a lendületed, és rövidebb a listád! (Ha online megoldást keresel, interaktív teendőlistaként használd a trello.com-ot, vagy egyszerű feladatlistát készíts a checklist.com-on!)

2. Be fogom tartani a kétperces szabályt.

Amit két perc alatt elvégezhetsz, azt csináld meg azonnal!
TIPP: Válaszold meg az e-maileket, melyek nem igényelnek utánajárást. A konyhában ne tárolj semmit a munkafelületen, tegyél mindent egyből a helyére! (Egyszerűnek hangzik, ugye? Akkor miért nem csináljuk mindig így?) Ha rend van körülötted és a fejedben is, könnyebb lesz a lényegre koncentrálnod.

3. Többet leszek jelen.

Gondolataink óhatatlanul elkalandoznak. Legyen szó egy baráti beszélgetésről vagy egy céges meetingről, könnyű elveszíteni a fonalat.
TIPP: Csinálj magadnak „mobilmentes találkozókat” – így nem lesz ott a kísértés, hogy a telefont nézegesd! Szó szerint kényszerítsd magad, hogy benne maradj egy beszélgetésben azzal, hogy folyamatosan összegzed magadban a hallottakat! Képzeld azt, hogy valakinek beszámolót kell tartanod a találkozóról!

4. Lesznek szokásaim. Betartom a szokásaimat.

Reggeli, hétköznapi, hétvégi, esti rituálék – segítenek rendszert vinni az életedbe, ezzel az időd kiszámíthatóbbá és a napirended betarthatóbbá válik.
TIPP: Már este készítsd ki a reggelinek valót. Tedd a kávéfőző mellé a vitaminokat, hogy reggel ne felejtsd el bevenni őket. A rendszeresség érzése megnyugtatóan hat a mindennapokra. A szokások kialakításáért nagyon sokat tehetsz, ha regisztrálod őket. (Használd a korábbi cikkemhez – Az út és az utazó – mellékelt szokásrögzítőt, vagy válassz egy „habit tracker” applikációt a mobilodra!)

5. Priorizálom a teendőimet.

Használj sürgős-fontos mátrixot. Ha esetleg még nem találkoztál volna ezzel a módszerrel, mindenképpen javaslom, hogy keress rá az Interneten, hasznos lehet!
TIPP: A kritikus feladataid státuszával (fontos és sürgős feladatok) mindig légy naprakész, ez nagyon sok kellemetlenségtől meg fog kímélni!

6. Inspirációt szerzek.

Legyen egy motivációs táblád, lapod vagy füzeted! Energiát fog adni.
TIPP: Ha nyaralni készülsz, ha diétázol, ha lakásfelújítás előtt állsz, ha ösztönözni szeretnéd magad egy kívánt szokás megszerzésére – mindhez tökéletes lesz a motivációs eszközöd, hogy lendületben maradj. Készíts a képekből kollázst, vagy írd ki a kedvenc motivációs idézeteidet! Ha teheted, tedd olyan helyre, ahol szem előtt van, vagy fényképezd le a mobiloddal, állítsd be háttérképnek, hogy mindig rápillanthass, ha energiára lenne szükséged a folytatáshoz! (Ha online megoldást keresel, regisztrálj a Pinterestre!)

7. Nem várok addig, amíg lesz rá szabadidőm…

Ha akkor szeretnél elkezdeni valamit, amikor lesz rá szabadidőd, akkor azt sose fogod elkezdeni.
TIPP: Előre tervezz be minden programot a naptáradba! (Legyen naptárad!!!) Legyen idő a gyerekekkel való játékra, a barátaiddal való találkozóra, az edzésre, a házimunkára! Ha váratlanul felszabadul egy előre betervezett idősávod, máris lett szabad időd, amit kedved szerint felhasználhatsz.

8. Megkönnyítem a jó szokásaimat, megnehezítem a rosszakat.

Egyszerűnek hangzik, ugye? Pedig nem az.
TIPP: Ha nem akarsz édességet enni, ne vegyél, és ha kapsz is, gyorsan ajándékozd tovább! (A kedves gesztusok köztudottan boldogságfokozó hatásúak!) Ha olvasni szeretnél, menj fél órával hamarabb aludni, és legyen az ágyad mellé készítve egy könyv, és legyen messze tőled a távirányító. Ne felejtsd el: jó – könnyű, rossz – nehéz!

9. Abbahagyom a hasonlítgatást.

Hidd el, ez az egyik legboldogsággyilkosabb szokásunk. Általában teljesen irreális végkövetkeztetésekre jutunk általa, mivel az összehasonlítás alanyával kapcsolatban ritkán pontosak vagy teljes körűek az információink.
TIPP: Hasonlítsd magad magadhoz! Mid van meg ahhoz képest, amire vágysz? (Máris meglesz, hogy minek a megszerzésére kellene fókuszálnod!) Milyen a mostani időszakod életed legjobb időszakához képest? (Talán ebből kiderül, ha valamit máshogy kéne csinálnod.) És ne felejtsd el, a Facebookra senki nem tölt fel veszekedés vagy sírás közben készült fényképet!

10. Számon kérhető leszek.

Az egyik legegyszerűbb motivációs stratégia.
TIPP: Legyen a munkahelyeden vagy a diétádhoz egy „számon kérő társad”, akivel megbeszélitek a határidős feladataitokat, és akivel ellenőrizhetitek, hogy hogyan áll a másik. Ehhez készítsetek „számon kérő” tervezetet! Mindig tűzz ki magadnak határidőt! Ne feledd, a határidő különbözteti meg a célt a vágytól! Sokkal könnyebb akkor lemondanod valamiről, vagy megcsinálnod valamit, ha tudod, hogy utána lesz kinek eldicsekedni vele.

11. Ha nem szükséges, nem drámázom.

Hallottál már a negatív gondolati spirálról? Egy apró bosszúságtól egy pillanat alatt oda juthatsz, hogy odalett az egész napod.
TIPP: Beszélgess ilyenkor magaddal: „Ez most kihozott a sodromból, de nem hagyom, hogy elszúrja az egész napomat. Szükségem van a nap többi részére, az energiáimra, ennek érdekében ezt megpróbálom elengedni, megpróbálok megnyugodni...” Sétálj egy kört a ház körül, igyál egy pohár vizet, vagy csak hívj fel valakit, és panaszold el neki a történteket! A lényeg, hogy kizökkentsd magad a hirtelen érkezett negatív helyzetből.

12. Megpróbálok néha kicsiben gondolkodni. (Igen! Kicsiben!)

Le szeretnél adni két hónap alatt 20 kilót? Egyszerre szeretnéd letudni minden feltorlódott feladatodat? Ne legyenek betarthatatlan ígéreteid, mert azokat bizony nem fogod tudni betartani!
TIPP: Először csak 5 kg leadását tűzd ki magad elé (határidővel és cselekvési tervvel)! Különíts el magadnak egy órát, amikor minden feladatot elvégzel, amellyel elmaradtál, és abba az órába belefér, a többit folytatod, ha ismét lesz rá időd.
 

Szerző
Csabai Krisztina

Több éve már, hogy napi szinten foglalkozom a boldogság témakörével. Teszem ezt Humánerőforrás menedzser diplomával és Andragógia master oklevéllel. Kedvenc vizsgálódási területem a „munkaerőpiaci boldogság” és a hétköznapi produktivitás. Nem csak mint blogger foglalkozom ezekkel a területekkel, hanem rendszeresen tartok előadásokat is a témában. Jelenleg a bankszektorban dolgozom.

Csabai Krisztina összes írása »

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7861
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz





 

Szeretettel köszöntünk a Boldogságprogram blog oldalán.
Ezen az oldalon folyamatosan megosztjuk veled a legújabb boldogságtanulmányokat, továbbá hétről hétre életminőség jobbító, egészségmegőrző cikkeket olvashatsz.