Tarts Velünk Te is!
24227 regisztrált felhasználó

Boldogságteremtő optimizmus

2015. október 9.

A pozitív gondolkodás egy életigenlő, bizalomteljes magatartás. A pozitív szó a latin pozitivus szóból ered, és azt jelenti: „ami van”, ami adott, azt látni, ami ténylegesen van. A szó tulajdonképpeni értelme főleg a zen buddhisták magatartásának felel meg: elfogadni, ami van, azzal élni, ami van, azt tovább fejleszteni, ami van. De nem kell buddhistává lennünk, hogy megértsük, megéljük az optimizmus áldásos hatásait.

Gyakran hibásan értelmezik a pozitív gondolkodást.
A negatív ellentétét értik rajta, ami tagadja a kellemetlent és a nehezet.
Az igazi pozitivitás ezzel szemben pont hogy megpróbál viszonyulni a kellemetlen dolgokhoz. Felkutatja az erőforrásokat egy jó megoldás reményében. Az adott helyzetben a lehető legjobbat keresi, és a jövőtől is ezt reméli.
Egy optimista ember vezérmondata valahogy így hangzik:

„A legjobbat hozom ki abból, ami van.”

De vajon miért fokozza a boldogságot, ha optimistán gondolkodunk?

Vizsgálatok kimutatták, hogy ha valaki derűlátóan tekint a jövőbe, bízik abban, hogy elér egy bizonyos célt,  akkor meg is teszi az eléréséhez szükséges lépéseket. Emiatt az optimista gondolatok önbeteljesítő jóslatként működhetnek. Az optimista emberek feszült időszakban is viszonylag jól érzik magukat, és lelkileg épek maradnak.

Az optimista gondolatok javítják a hangulatot, az ember élettel telibbé és magabiztosabbá válik tőlük. Nagyszerű érzés elhinni, h valami jót tartogat a jövő. Ha van mit várni, akkor energiát, motivációt és lelkesedést érzünk. Kedvezőbbek lesznek az önmagunkkal kapcsolatos érzéseink, és képesek leszünk kézben tartani az életünket. Egy optimista emberrel mások is szívesen töltenek időt, odafigyelnek rá, és töltekeznek az energiájából.

5 tipp, hogy hogyan érdemes gyakorolni az optimizmust?

1. Pozitív megerősítések mindennapos használatával 

2. Panaszmentes kommunikáció gyakorlásával

3. "A lehető legjobb életem" napló vezetésével

4. Pozitív tartalmú könyvekkel, zenékkel, filmekkel, motivációs előadásokkal

5. Pozitív környezet tudatos kialakításával

 

Neked milyen ötleteid vannak az optimizmus gyakorlására?

Írd meg nekünk a Közösségi oldalon bejegyzésben!

Derűs hétvégét!

Jobb Veled a Világ!

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7830
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz



 

Szeretettel köszöntünk a Boldogságprogram blog oldalán.
Ezen az oldalon folyamatosan megosztjuk veled a legújabb boldogságtanulmányokat, továbbá hétről hétre életminőség jobbító, egészségmegőrző cikkeket olvashatsz.