Tarts Velünk Te is!
24227 regisztrált felhasználó

Az 5 leggyakrabban alkalmazott konfliktuskezelési mód - 2. rész TESZT

2016. február 18.

Előző írásunkból megtudhattad, melyik az 5 leggyakrabban alkalmazott konfliktuskezelési stratégia. Most a teszt segítségével, megismerheted, te melyiket alkalmazod.

Töltsd ki a tesztet, hogy megtudd, te melyik konfliktuskezelési módot alkalmazod!

Ha szeretnéd megnézni, rád melyik konfliktuskezelési stratégia jellemző leginkább, fogj egy papírt és egy tollat. Mindegyik mondatpárnál karikázd be vagy az A, vagy a B betűt, azt, amelyik legjobban jellemzi viselkedésedet. Előfordulhat, hogy sem az A, sem a B állítás nem jellemző a viselkedésedre, akkor azt válaszd ki és írd fel, amelyiket inkább el tudod fogadni.

  1. A. Vannak helyzetek, amikor hagyom, hogy másoké legyen a problémamegoldás felelőssége.
    B. A vitás kérdések helyett azokat a pontokat hangsúlyozom, amelyekben mindketten egyetértünk.
  2. A. Kompromisszumos megoldást próbálok találni.    
    B. Igyekszem mindazzal foglalkozni, ami mindkettőnknek fontos.
  3. A. Általában határozott vagyok céljaim követésében.    
    B. Igyekszem a másik érzéseit kímélni és megőrizni a kapcsolatot.   
  4. A. Kompromisszumos megoldást próbálok találni.    
    B. Néha lemondok saját kívánságaimról, engedve mások kívánságainak.  
  5. A. Állandóan keresem a másik segítségét a megoldás kialakításában.
    B. Igyekszem mindent megtenni az értelmetlen feszültségek  elkerülése érdekében. 
  6. A. Igyekszem elkerülni, hogy kellemetlenséget csináljak magamnak.  
    B. Igyekszem nyerő helyzetbe kerülni.      
  7. A. Megpróbálom későbbre halasztani az ügyet, hogy legyen időm átgondolni.
    B. Kölcsönösségi alapon engedek bizonyos pontoknál.    
  8. A. Általában határozott vagyok céljaim követésében.  
    B. Azon vagyok, hogy a dolog minden vonatkozása és minden vitás kérdés kifejtésre kerüljön.
  9. A. Úgy érzem, nem érdemes mindig a nézeteltérések miatt  idegeskedni.  
    B. Nem sajnálom az erőfeszítést, hogy az én elképzelésem valósuljon meg.  
  10. A. Általában határozott vagyok céljaim követésében.    
    B. Kompromisszumos megoldást próbálok találni.    
  11. A. Azon vagyok, hogy a dolog minden vonatkozása és minden vitás kérdés nyíltan  kifejezésre kerüljön.
    B. Igyekszem a másik érzéseit kímélni.     
  12. A. Néha elkerülöm az állásfoglalást, amikor az vitát eredményezne.  
    B. Nem bánom, ha megtart valamit az álláspontjából, ha ő is hagyja, hogy  megtartsak valamit a magaméiból.
  13. A. Közös alapot javasolok.      
    B. Azon vagyok, hogy elfogadtassam az érveimet.    
  14. A. Elmondom gondolataimat és érdeklődéssel hallgatom az övéit.  
    B. Racionális érvekkel indoklom pozícióim logikáját.    
  15. A. Igyekszem a másik érzéseit kímélni és megóvni a kapcsolatunkat.  
    B. Igyekszem mindent megtenni az értelmetlen feszültségek elkerülése érdekében. 
  16. A. Igyekszem nem megsérteni a másik érzéseit.    
    B. Igyekszem meggyőzni a másikat arról, hogy álláspontom helytálló.  
  17. A. Általában határozott vagyok céljaim követésében.    
    B. Igyekszem  megtenni, ami az értelmetlen feszültségek elkerülése érdekében szükséges.
  18. A. Ha ez a másikat boldoggá teszi, nincs ellenemre, hogy ráhagyjam elképzeléseit.
    B. Nem bánom, ha megtart valamit az álláspontjaiból, ha ő is hagyja, hogy megtartsak valamit a magaméiból.
  19. A. Azon vagyok, hogy a dolog minden vonatkozása és minden vitás kérdés nyíltan kifejtésre kerüljön.
    B. Megpróbálom későbbre halasztani a döntést.     
  20. A. Törekszem a nézeteltérések haladéktalan megbeszélésére.  
    B. Próbálom megtalálni a nyereség és veszteség mindkettőnkre nézve méltányos kombinációját.
  21. A. Úgy tárgyalok, hogy igyekszem tekintetbe venni a másik kívánságait.  
    B. Mindig kész vagyok a probléma közvetlen megvitatására.   
  22. A. Megpróbálok átmeneti álláspontokat találni.    
    B. Érvényesítem a kívánságaimat.      
  23. A. Gyakran igyekszem gondoskodni arról, hogy a megoldás mindkettőnket elégedettséggel töltsön el.
    B. Vannak helyzetek, amikor hagyom, hogy másoké legyen a  problémamegoldás  felelőssége.
  24. A. Ha úgy tűnik a másikról, hogy álláspontja nagyon fontos a számára,  megpróbálok igazodni a szándékaihoz.
    B. Igyekszem rávenni, hogy érje be egy kompromisszummal.   
  25. A. Igyekszem megvilágítani a másik számára álláspontom logikáját és előnyeit.
    B. Úgy tárgyalok, hogy igyekszem tekintetbe venni a másik nézőpontját.  
  26. A. Közös alapot javaslok.      
    B. Szinte mindig törődök azzal, hogy a megoldás  mindkettőnk számára kielégítő legyen. 
  27. A. Néha elkerülöm az állásfoglalást, olyan esetekben, amikor az vitát  eredményezne.
    B. Ha az a  másikat boldoggá teszi, nincs ellenemre, hogy ráhagyjam  elképzeléseit. 
  28. A. Általában határozott vagyok céljaim követésében.    
    B. Keresem a másik segítségét a megoldás kialakításában.   
  29. A. Közös alapot javaslok.      
    B. Úgy érzem, nem érdemes mindig a nézeteltérések miatt idegeskedni.  
  30. A. Igyekszem nem megsérteni a másik érzéseit.    
    B. Mindig megosztom a problémát a másikkal a megoldás érdekében.  

Nézd meg a válaszaidat az alábbi táblázat segítségével és összegezd az eredményt:

 

Versengő

Probléma-megoldó

Kompromisszum-kereső

Elkerülő

Alkalmazkodó

1.

     

A

B

2.

 

B

A

   

3.

A

     

B

4.

   

A

 

B

5.

 

A

 

B

 

6.

B

   

A

 

7.

   

B

A

 

8.

A

B

     

9.

B

   

A

 

10.

A

 

B

   

11.

 

A

   

B

12.

   

B

A

 

13.

B

 

A

   

14.

B

A

     

15.

     

B

A

16.

B

     

A

17.

A

   

B

 

18.

   

B

 

A

19.

 

A

 

B

 

20.

 

A

B

   

21.

 

B

   

A

22.

B

 

A

   

23.

 

A

 

B

 

24.

   

B

 

A

25.

A

     

B

26.

 

B

A

   

27.

     

A

B

28.

A

B

     

29.

   

A

B

 

30.

 

B

   

A

 

Szeretnél még jobban elmélyülni a témában?

Regisztrálj be az INGYENES Boldogságprogramba, ahol boldogságkutatók által leghatékonyabbnak bizonyult tippeket, gyakorlatokat kapsz majd ajándékba, és még több hasznos cikket és tanulmányt olvashatsz.

Igen, regisztrálok az ingyenes Boldogságprogramba!

 

Felhasznált irodalom:
Bakos Ferenc (1984): Idegen szavak és kifejezések szótára. Akadémia Kiadó, Budapest.
Coach Akadémia: Hozzád értő támogatás. Konfliktuskezelési módok.
Csemáné Dr. Váradi Erika, dr. Gilányi Eszter (2011): Alternatív vitarendezés. Nemzeti Tankönyvkiadó.
Göndör András (2013): Üzleti kommunikáció. Digitális Tankönyvtár.
Tóth Éva Mária: Konfliktuskezelés. Új Magyarország Fejlesztési Terv TÁMOP 2.2.1 08/1-2008-0002
Üzlet&Pszichológia: Thomas – Kilmann teszt.

Szerző
Béndek Andrea

22 éves, andragógus, munkavállalási tanácsadó. Régóta foglalkoztatnak a pozitív pszichológiával kapcsolatos írások. Szeretném én is megosztani eddigi tapasztalataimat. Remélem, szeretettel fogadjátok írásaimat és olykor-olykor erőt tudtok meríteni belőle.

Béndek Andrea összes írása »

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7830
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz



 

Szeretettel köszöntünk a Boldogságprogram blog oldalán.
Ezen az oldalon folyamatosan megosztjuk veled a legújabb boldogságtanulmányokat, továbbá hétről hétre életminőség jobbító, egészségmegőrző cikkeket olvashatsz.