Tarts Velünk Te is!
23308 regisztrált felhasználó

Aranyszabályok, hogy a mozgás öröm legyen

2018. június 14.

Szerintem már mindenki pontosan tudja, hogy miért lenne fontos sportolni. Nem baj, hogyha időnként emlékeztetjük magunkat az OECD szörnyen szomorú statisztikáira, de enélkül is már fejből tudnunk kéne a mindennapi testmozgás előnyeit. Ugyanakkor sokaknak – hiába a sok pozitívum vagy a rémisztő adat – a sport, a mozgás szeretete még mindig csak feltételes módú, és még mindig csak „jó lenne megszeretni”-dolog. 

Hogy mi ennek az oka, az több dologra is visszavezethető. Nézzük meg azt a TOP 3 hibát, amibe belecsúszhatunk.

Rossz mozgásformát választunk

Divatsportok mindig is lesznek. Hol éppen zumbázni jár mindenki, hol spinningelni, hol a szabadba street workout edzésre. Egy biztos, a kanapén ülve soha nem fog kiderülni, hogy egy adott spotággal jól rezonálunk-e. Próbálkozni kell. Ezért remek dolog, hogy vannak ingyenes próbaalkalmak, illetve egyalkalmas belépőjegy-vásárlási lehetőségek a különböző sportcentrumokban, mert így minimális anyagi befektetéssel (esetlegesen veszteséggel) lehet kipróbálni a szinte végtelen számú sportlehetőséget, amiből a hét bármely napján választhatunk. (Az ingyenes youtube videókról, applikációkról, amelyek segítségével otthon vagy pusztán a szabadban próbálhatunk ki új lehetőségeket teljesen ingyen, már ne is beszéljünk!) Igen, lehet, hogy az irodában sokan szeretnek úszni, de ha tőlünk messze van az uszoda, a vízben gyakran görcsöt kap a lábunk, és nem akarunk kétnaponta hajat szárítani, akkor az úszás lehet, hogy nem a mi sportunk lesz.

Lehet, hogy valaki húsz kilót fogyott attól, hogy edzőterembe járt (és mellette rendbe tette a táplálkozását – nem lehet eléggé hangsúlyozni ennek fontosságát sem), de ha mi egyedül elveszettnek érezzük magunkat az edzőteremben, és szükségünk van egy csoportra, ahova tartozhatunk, a csoporterőre, akkor nem biztos, hogy annak a húsz kilónak a leadása nekünk is pont ezzel a módszerrel fog sikerülni. Ezért kell sok mindennel próbálkozni, és megnézni, hogy milyen típusú sportnál érezzük azt, hogy abba bele tudunk felejtkezni, hogy várjuk, hogy mehessünk csinálni, és hogy energetizál még akkor is, ha közben tetemes mennyiségű energiát használtunk rá