Tarts Velünk Te is!
24227 regisztrált felhasználó

A megbocsátás 5 jótékony hatása az egészségre

2016. április 22.
"Ha magadban tartod a haragot az olyan, mint mikor egy égő szenet fogsz meg azzal a szándékkal, hogy valakinek sérülést okozz vele; azonban te leszel az, akit megéget.” Buddha

A legtöbbünk ezt a „megégést” a pszichés szorongással teszi egyenlővé; végülis a haragtartás neked több lelki fájdalmat okoz, mint annak, aki megbántott.
Ám tudtad, hogy a haragtartás fizikai fájdalmat is okozhat? A testednek és a lelkednek is jót teszel, ha helyette a megbocsátás útját választod. A megbocsátásnak számos jótékony hatása van az egészségre, amelyek remélhetőleg arra késztetnek, hogy átgondold, megéri-e haragudni.

Ám először is tekintsük át...

...Mi a megbocsátás?

Néhányan összekeverik a megbocsátást a bocsánatkérés szóban történő elfogadásával, de ebben tévednek. Bár amikor azt mondjuk „Rendben”, ez gyakran együtt jár a megbocsátással, a két dolog mégsem ugyanaz.

Ahhoz, hogy megbocsáss, el kell engedned a haragodat és a negatív gondolataidat, és meg kell bocsátanod annak a személynek, aki mélyen megbántott, akár mélyen belül, akár kívül. Ezt meg tudod tenni igazi bocsánatkérés hiányában is, ha az érintett személy nem érzi úgy, hogy megbántott volna, vagy túl büszke a bocsánatkéréshez.
A megbocsátás nem csak formaság, hanem lelkiállapot. És ez a szerető, elfogadó lelkiállapot sok teher alól tud felszabadítani - szellemileg és testileg is.

A megbocsátás 5 jótékony hatása az egészségre

1. Csökkenti a stressz szintet
A Hope Főiskola kutatói által végzett tanulmány szerint a megbocsátás egyik jótékony hatása az egészségre az alacsonyabb kortizol szint.
A kutatók 71 résztvevőt vizsgáltak és összehasonlították a fizikális reakcióikat: mikor a sérelmeikről beszéltek, szemben azzal, amikor a megbocsátásról és együttérzésről beszéltek. Azok, akik több megbocsátást mutattak ki, alacsonyabb fiziológiai stresszválaszt adtak.

2. Egészségesen tartja a szívedet
A megbocsátás jót tesz a szívnek — szó szerint. Egy tanulmány szerint azok az emberek, akik ragaszkodnak a sérelmeikhez, hajlamosabbak a magasabb pulzusszámra, míg azoknak, akik empatikusabbak és képesek a megbocsátásra, alacsonyabb a pulzusuk.
Miért tartanád magadban a haragot, ha ez a szívedet a kelleténél több munkára készteti?

3. Csökkenti a fájdalmat
Ha megbocsátó szíved van, az csökkentheti mind az érzelmi, mind a fizikai fájdalmat, amint ezt a Duke Egyetem Orvosi Központjának kutatói által végzett tanulmányban le is írják. A 61 résztvevő közül, akik mindannyian krónikus hátfájásban szenvedtek, azok, akik nagyobb eséllyel bocsátottak meg, enyhébb fájdalomról számoltak be. Ez alapján a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy „úgy tűnik, összefüggés van a megbocsátás és a tartós fájdalommal élés fontos aspektusai között”.

4. Csökkenti a vérnyomást
A harag és a düh elengedése csökkentheti a vérnyomást is. Tanulmányok kimutatták, hogy a megbocsátás alacsonyabb vérnyomáshoz köthető.

5. Meghosszabítja az életet
A sérelmeid évekkel rövidíthetik meg az életed. Egy kutatásban 66 éves és idősebb felnőttek megbocsátásra való képességét vizsgálták. Azok, akik természetüknél fogva megbocsátóbbak és elnézőbbek voltak, tovább éltek. Bocsáss meg, és élni fogsz!

Tanulság

Az igazi megbocsátásról könnyebb beszélni, mint megtenni azt. Nehéz lehet, főleg akkor, ha valaki igazán felidegesített, olyan módon, hogy az ellentmond az értékeidnek és az erkölcsnek. Azonban fontos észben tartanunk, hogy a haraghoz való ragaszkodás nem old meg semmit. A forró szénnel, amit tartasz, csak saját magadat égeted meg.
Engedd el tehát azt a szenet és érezni fogod, ahogy megszabadulsz a lelki terhek alól. Ráadásul azt is megfigyelheted, hogy a tested köszönetet mond neked a megbocsátás egészségre gyakorolt jótékony hatásain keresztül: az alacsonyabb stressz-szint, egészségesebb szív, magasabb fájdalomküszöb, alacsonyabb vérnyomás, sőt, a hosszabb élet is ezt jelzi. Legközelebb, mikor valaki felidegesít, emlékezz a megbocsátásra, ha boldogabban és egészségesebben szeretnél élni.

Leckék a megbocsátásról

Minden a megbocsátásról a Blog-ban

Szeretnél még jobban elmélyülni a témában?

Regisztrálj be az INGYENES Boldogságprogramba, ahol boldogságkutatók által leghatékonyabbnak bizonyult tippeket, gyakorlatokat kapsz majd ajándékba, és még több hasznos cikket és tanulmányt olvashatsz.

Igen, regisztrálok az ingyenes Boldogságprogramba!

 


Eredeti cikk: Sammy Nickalls: Let It Go…For Your Own Sake: 5 Health Benefits Of Forgiveness

Szerző
Tissevits Mónika

Elkötelezett környezetvédő és állatbarát vagyok. Szeretem a logikai feladványokat, rejtvényfejtést, olvasást. Hiszem, hogy mindennek oka van és nincsenek véletlenek az életben.

Tissevits Mónika összes írása »

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7830
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz



 

Szeretettel köszöntünk a Boldogságprogram blog oldalán.
Ezen az oldalon folyamatosan megosztjuk veled a legújabb boldogságtanulmányokat, továbbá hétről hétre életminőség jobbító, egészségmegőrző cikkeket olvashatsz.