Tarts Velünk Te is!
20892 regisztrált felhasználó

A Boldogságprogram és a pozitív pszichológia összefüggése

A 10 hónapos INGYENES Boldogságprogramunk a pozitív pszichológia legfrissebb kutatásaira épül. Első évadunk sikere 2014-2015-ben arra ösztönzött minket, hogy továbbfejlesszük a programot és 2015. szeptember elsejétől elindítsuk a 2. évadunkat.

Jelenleg közel 10.000 tagja van a programnak, és több mint 350 oktatási-nevelési intézményben tartanak már Boldogságórákat.

Miért a pozitív pszichológiát választottuk a program hátterének?

Azért, mert a pozitív pszichológia boldogságkutatói tudományosan is bebizonyították, hogy a boldogság igenis tanulható. Bárki bármikor kifejlesztheti magában a boldogságra való képességét, csak meg kell tanulni, hogyan. Aztán meg már csak gyakorolni kell.

A mi programunk megmutatja a hogyant és elsősorban cselekvésre ösztönöz. Megmutatjuk, hogyan próbáld ki az elméletet a gyakorlatban!

 

A boldogság öt pillére

Martin Seligman a pozitív pszichológia atyja fedezte fel többek között, hogy  a boldogság tartósan fenntartható. Kutatásai alapján létrehozott egy 5 pillérből álló modellt, amit PERMA modellnek hívnak, és amellyel képesek vagyunk elérni a tudatos és tartós boldogságot. A PERMA modell alappillérei: Pozitív érzelmek, Elmélyülés, Kapcsolat/Szociális háló, Értelem, Eredmények.
Boldogságprogramunkban kiemelt szerepet kapott, a PERMA modell szerinti működés, így például fontosnak tartjuk , hogy a 10 hónapos programban legyen lehetőség a szocializációra (Boldogságklubok), ami segíti a személyes kapcsolódást hasonló gondolkodású emberekkel, továbbá segíti az elköteleződést és a kitartást. Továbbá nagy hangsúlyt fektetünk az eredményekre: folyamatos játékokkal, felhívásokkal (Hét hőse) megjutalmazzuk azokat, akik szorgalmasak, és magukhoz képest eredményeket érnek el. Az elmélyülést a napi feladatokkal és a havi munkafüzetekkel segítjük.

A Boldogság tanulható

Fiatal Boldogságprogramunkra kétségtelenül a legnagyobb hatással Dr. Sonja Lyubomirsky volt, aki kutatásával bebizonyította, hogy a boldogság tanulható, sőt fejleszthető napi gyakorlatokkal. A Kalifornai Egyetem pszichológusprofesszora és munkatársai, boldogságfokozó kísérleteken keresztül tanulmányozták, milyen lehetőségeink vannak a boldogság, a jól-léti szintünk növelésére tudatosan. Az eredmény egy lebilincselő és rendkívül tanulságos mű Dr. Sonja Lyubomirsky tollából: Hogyan legyünk boldogok? Ez egyfajta "útikalauz boldogságstopposok"-nak tényekkel, tanácsokkal. Műve nagymértékben adott inspirációt a 10 hónapos Boldogságprogramunk elindításában, amely mára komoly sikereket és eredményeket könyvelhet el Magyarországon:

  1. közel 10.000 egyéni becsatlakozó >>
  2. több, mint 350 oktatási-nevelési intézményben tartanak már Boldogságórákat >>
  3. 30 órás akkreditációs képzés pedagógusoknak >>
  4. Boldogságóra c. „tankönyvek” alsós, felsős és gimnazista korosztályt tanító pedagógusoknak >>
  5. több, mint 4000 esettanulmány a közösségi oldalon >>

Jó gyakorlást! Jobb Veled a Világ!

Ismerd meg a 10 hónapos INGYENES boldogságprogramot!

Boldogságprogram célja, hogy a boldogságtudomány eredményeit lefordítsa az emberek hétköznapi nyelvére és közérthető formában adja tovább egy bárki számára elvégezhető ingyenes program keretén belül azokat a gyakorlatokat, amelyek boldogságkutatók szerint hozzájárulnak a boldogságszintünk megnöveléséhez.

Ha Te is szeretnél részese lenni ennek a programnak, amely minden napra feladatokat, havi munkafüzeteket tesz ingyenesen elérhetővé a számodra, továbbá egy olyan közösségi oldalnak lehetsz a részese, ahol új barátokat, ismerősöket szerezhetsz magadnak, akkor kattints ide a regisztrációhoz >>

Összes cikk megtekintése a témában >>

 

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
3212 84 7705
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

10 hónapos boldogságprogram témái:

1. hónap: A boldogságfokozó hála
2. hónap: Az optimizmus gyakorlása
3. hónap: Társas kapcsolatok
4. hónap: Boldogító jócselekedetek
5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság