Tarts Velünk Te is!
23118 regisztrált felhasználó

1. Lecke - A Boldogságprogram első hónapja a háláról szól

Egy átlagember számára a hála alighanem csak annyit jelent, hogy köszönetet mondunk valamiért, amit kaptunk.

Azonban ennél nemcsak hogy sokkal többet jelent ez a szó, hanem Sonja Lyubomirsky boldogságkutató Hogyan legyünk boldogabbak? c. tanulmányából  az is kiderül, hogy a hála az egyik leghatásosabb boldogságfokozó gyakorlat, egy olyan eszköz, ami állandóan a rendelkezésünkre áll, és amit meglepő módon csak nagyon kevesen alkalmaznak az életükben, valószínűleg azért, mert nagyon keveset tudunk a jótékony hatásairól.

Lehet, hogy elcsépeltnek hangzik, de a kutatások egyértelműen bizonyítják, hogy tényleg boldogabbak lennénk, ha hálásak lennénk.

Azonban mielőtt ezt bárki elhinné, vagy megcáfolná, fontos megérteni, miért és hogyan leszünk boldogabbak, ha kifejezzük a hálánkat.

Először is a hálás gondolkodás képes semlegesíti a negatív érzéseket, mint például:

  • a szorongást
  • a depressziót
  • az irigységet
  • a kapzsiságot
  • az ellenségességet
  • az aggodalmaskodást
  • a bosszankodást
  • a rosszkedvet
  • a magányt
Hogy miért? Mert a hála kapcsolatban áll az elménk és a testünk egészségével.
Például a hálás gondolkodás gátolja a negatív érzések megjelenését, átalakítja az aktuális negatív érzéseidet pozitívokká, pozitív érzelmeketébreszt benned, jó testi közérzetet ad, segít az élet pozitív élményeit megélni és élvezni, segít feloldani a feszültségeket és a megrázkódtatásokat, megerősíti önbecsülésed, önértékelésed.

Számos történetet lehet olvasni különféle szakirodalmakban arról, hogy tönkrement kapcsolatok a hála erejével újra csodálatossá váltak, elidegenedett családtagok találtak újra egymásra, szülő-gyermek kapcsolatok jöttek rendbe, szegény emberek gazdaggá váltak, becsődölt üzletek kezdtek újra virágozni, depressziósok váltak újra életvidámmá, halálos betegek újra egészségessé, sokan, akik szorongtak és mentális problémákkal küzdöttek, meggyógyították magukat és elérték a lelki nyugalmukat a hála révén.

Szóval, nagyon sok előnyünk származik abból, ha hálásan gondolkozunk.

Egy olyan vizsgálat során, mely azt kutatta, milyen tulajdonságok és szokások jellemzik a magukat boldognak és boldogtalannak valló embereket, abból az derül ki, hogy az egyik legfontosabb tulajdonság, ami megkülönbözteti őket egymástól, az az a hozzáállás, ahogy egy problémás helyzetet kezelnek.

Egy magát boldogtalannak valló ember így reagál rá: már megint rám jár a rúd.

A magát boldognak valló ember így reagál rá: milyen előnyöm származik ebből a helyzetből? Miért lehetek hálás, mit köszönhetek annak, hogy éppen így történtek a dolgok?

A hála hónapjában a gyakorlást segítő legfontosabb kérdésed ez lesz: mi az, amit ennek az adott helyzetnek köszönhetek?

Ha hálás vagy, egyszerűen nem lehetsz szomorú, és más negatív érzés sem keríthet hatalmába. Valahányszor embert próbáló helyzetbe kerülsz, és figyelmedet egy olyan dologra irányítod, amiért őszintén hálát érzel, megváltoztatja az adott helyzetben lévő érzékelésedet.  Minden egyes dolog, amiért hálát érzel, változtat a helyzeten. A hála híd, amin keresztül eljuthatsz a negatív érzésektől a szeretet, az öröm, a megelégedettség zónájába.

Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.

A második leckét itt olvashatod >>

Minden napra kiírunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram főoldalára, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a kiírásokat.

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>

Örömteli tanulást kívánunk Neked!

 

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7793
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

 

 

10 hónapos boldogságprogram témái:

4. hónap: Boldogító jócselekedetek
5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság