Tarts Velünk Te is!
22691 regisztrált felhasználó

6. lecke: Tippek, javaslatok sportoláshoz

Mindegy, milyen aktívak, élénkek és sikeresek vagyunk éber óráinkban; ha nem alszunk eleget, akkor annak a hangulatunk, az energiánk, az éberségünk, az életünk hossza és az egészségünk látja kárát.

Néhány jó tanács amit nem árt megfontolni:

  1. Lassan kezdj - maradj a legmagasabb pulzusszámod 60-65 százalékának tartományában!
  2. Már előre döntsd el, hogy melyik napokon és mikor szeretnéd elkezdeni a gyakorlást, és meddig akarod végezni, majd írd be az időpontokat a naptárodba, és ne tervezz be más programokat erre az időre!
  3. Ha lehetséges, olyan napszakot válassz a testmozgásra, amikor a legnagyobb energiát érzed magadban.
  4. Végezzünk harminc perc mérsékelt testmozgást a hét legtöbb napján, de tíz perc mozgás is jobb, mint ha egyáltalán nem mozognánk. Az a legfontosabb, hogy kitartsunk a tervünk mellett.
  5. Ha már rendszeresen mozogsz, emeld a tétet! Fuss gyorsabban és hosszabb távokat; emelgess nagyobb súlyokat; iratkozz be egy magasabb szintű úszó- vagy tánctanfolyamra!
  6. Az edzésprogram olyan, mint egy fogyókúrás étrend. Rendben van, ha néha nem tudjuk tartani, de ettől nem szabad annyira szégyenkeznünk és olyan lelkifurdalást éreznünk, hogy teljesen abbahagyjuk. Másnap szálljunk vissza a lóra, szó szerint vagy átvitt értelemben!

Mozgás és pihenés egyensúlya

„Az energikus embereké a világ" - írta Ralph Waldo Emerson, de az energikus embereknek is kell pihenniük. Mindegy, milyen aktívak, élénkek és sikeresek vagyunk éber óráinkban; ha nem alszunk eleget, akkor annak a hangulatunk, az energiánk, az éberségünk, az életünk hossza és az egészségünk látja kárát. Egy ismert alváskutató amellett érvel, hogy sokkal boldogabb és egészségesebb lenne a nyugati álomkóros társadalmunk, ha mindenki csak egy órával tovább alhatna. Feküdj le időben – maximum 21-22 óra környékén és kelj korán. Ez lehet a hosszú élet egyik titka!

Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.

További érdekes információkat a testmozgás gyakorlásáról itt a leckéknél olvashatsz >>>

Minden napra adunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram oldalán, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a napi feladatokat itt >>> vagy letöltheted a havi munkafüzeteket innen >>>

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>>

Örömteli tanulást kívánunk neked!

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7776
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

 

 

10 hónapos boldogságprogram témái:

1. hónap: A boldogságfokozó hála
2. hónap: Az optimizmus gyakorlása
3. hónap: Társas kapcsolatok
4. hónap: Boldogító jócselekedetek
5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság