Tarts Velünk Te is!
24100 regisztrált felhasználó

5. Lecke - 5 tipp a hála-napló vezetéséhez

Miért érdemes hála-naplót vezetned egész hónapban?

Mert segít a figyelmedet a jó dolgokra fókuszálni. Segít friss szemmel tekinteni azokra a dolgokra is, amiket megszoktál. A rendszeres hála-napló írása pozitív érzelmekkel tölt fel.

Reggel arról írj, mi mindenért vagy hálás az életedben, este pedig arról, hogy mi mindenért vagy hálás a mai napodért. Az írás segít még jobban tudatosítani és pozitív irányba terelni a gondolataidat.

1. Válassz egy hozzád illő naplót!

Válassz olyan füzetet, ami igazán tetszik neked. Tehetsz bele képeket, gyűjthetsz inspiráló idézeteket - a lényeg, hogy alakítsd a saját ízlésed szerint, hogy még inkább segítsen neked.

2. Legyél következetes!

Írj a naplódba minden nap! Az írást kösd egy időponthoz (pl. felkelés után, lefekvés előtt), mert ez segít beépíteni a napi rutinba!

3. Írj legalább 10 dolgot, miért vagy hálás!

A forma és a mélység tőled függ, de próbálj minimum 10 dolgot összegyűjteni (idővel egyre könnyebb lesz)!

4. Legyél konkrét!

Az általánosítások helyett fogalmazz meg minél több konkrétumot, részletet. Pld.  hálás vagyok, hogy egészséges vagyok helyett ilyeneket írhatsz: hálás vagyok, mert van két lábam, és bárhová könnyedén elmehetek, hálás vagyok, mert erős szívem van, és a nap 24 órájában szolgál engem… Vagy a hálás vagyok a munkahelyemért helyett ilyeneket: hálás vagyok, hogy olyan feladatokat kapok a munkahelyemen, amelyek által fejlődhetek, hálás vagyok, hogy jó fej a főnököm, hogy jól kijövünk a kollégákkal, érdekes feladatokat kapok, normális a főnököm, nagyon jól kijövök a kollégáimmal.

5. Fordítsd a negatívumokat pozitívumokba!

Próbáld meg más szemmel nézni a problémáidat, a veled történt rossz dolgokat és keresd meg bennük a pozitívat (pl. összevesztem a barátnőmmel, de hálás vagyok mert ez segített rávilágítani eddig ki nem mondott dolgokra, amiket így most ki tudunk javítani).

Hajrá, naplóírásra fel!

Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.

A hatodik leckét itt olvashatod >>

Minden napra kiírunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram főoldalára, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a kiírásokat.

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>

Örömteli tanulást kívánunk Neked!

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7820
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!



 

10 hónapos boldogságprogram témái:

2. hónap: Az optimizmus gyakorlása
3. hónap: Társas kapcsolatok
4. hónap: Boldogító jócselekedetek
5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság