Tarts Velünk Te is!
22612 regisztrált felhasználó

5. lecke: Ötletek a gyakorláshoz

Kérés nélkül vigyázni az ismerősi körben valakinek a gyerekére, meglátogatni egy bajban lévő barátot, időt, vagy pénzt áldozni valamire, rámosolyogni valakire, akinek épp szüksége van rá, de nekünk talán nehezünkre esik, bevásárolni valakinek, segíteni valakinek, akinek szüksége van ránk, gondolatban jót kívánni, egy jó szót szólni az eladókhoz, akiktől vásárolunk, stb.

Ha nincs sok pénzed és egyéb erőforrásod, akkor adakozz az időddel

Ajánld fel, hogy megjavítasz valamit, kigyomlálod valaki kertjét, elviszed egy ismerősöd gyerekét a játszótérre, vagy átnézed valakinek az adóügyeit.

Másodszor: lepj meg valakit - egy otthon készített étellel, kirándulással, ajándékkal, levéllel, telefonhívással.

Harmadszor: minden héten próbálj többet tenni valami olyan dologból, ami nem jön természetesen. Például lehet, hogy másnak az nehéz, hogy őszintén rámosolyogjon vagy ráköszönjön egy idegenre (vagy épp köszönetét mondjon neki), például a bolti pénztárosra, vagy teljesen odafigyeljen (szemkontaktussal) egy barátja gondjaira.

Negyedszer: dolgozz az együttérzés kifejlesztésén – vagyis azon, hogy hajlandó és képes legyél együtt érezni mások bajával és nézőpontjával. Elcsépeltnek tűnhet, de nagyon nehéz mások helyébe képzelnünk magunkat és az ő szemszögükből látni a világot. Képzeld el, hogy milyen lenne, ha nem tudnád kifizetni a számláidat, ha elbocsátanának a munkahelyedről, ha egy fogyatékos gyerekről kellene gondoskodnod, ha nem tudnál írni-olvasni, vagy ha ahhoz is gyenge lennél, hogy kicserélj egy villanykörtét. Ha felajánlod, hogy minden héten segítesz egy ilyen helyzetben lévő embernek, akkor erősödhet benned a hálaérzés, s felébresztheti és megszilárdíthatja az együttérzésedet.

Ötödször: legalább hetente egyszer hajts végre egy olyan jó cselekedetet, amelyről senkinek nem számolsz be, és amelyért semmit nem vársz cserébe. Határozd el, hogy nem fogsz csak ülni a babérjaidon és azon morfondírozni, hogy mások miért nem olyan előzékenyek, mint Te. Ez az elhatározás meg fogja erősíteni azt a meggyőződésedet, hogy nem csupán mások helyesléséért és csodálatáért vagy nagylelkű, és jobban átérzed majd a dolog értékét, értelmét és a saját értékességét.

Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.

További érdekes információkat a boldogító jócselekedetek fontosságáról itt a leckéknél olvashatsz >>

Minden napra találsz feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram oldalán, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a napi feladatokat.

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>

Örömteli tanulást kívánunk neked!

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7766
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

 

 

10 hónapos boldogságprogram témái:

1. hónap: A boldogságfokozó hála
2. hónap: Az optimizmus gyakorlása
3. hónap: Társas kapcsolatok
4. hónap: Boldogító jócselekedetek
5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság