Tarts Velünk Te is!
21484 regisztrált felhasználó

5. Lecke - Ismerd fel és nevezd meg az akadályozó gondolatokat!

Egy másik stratégia alapján úgy növeljük az optimista gondolatok számát, hogy felfedezzük az automatikusan felmerülő pesszimista gondolatokat.

1. Például, ha van Jobb Veled a Világ karkötőd (ha nincs, akkor a klubvezetődtől, vagy az EuroFamily boltjaiban beszerezhetsz magadnak egyet), mindannyiszor tedd át a másik karodra, amikor pesszimista gondolatod támad. Utána próbáld helyettesíteni az adott gondolatot egy kedvesebb vagy kedvezőbb szemlélettel. Ugyanezt egy megcsinálhatod egy dobozzal is: mindannyiszor dobj bele pénzt otthon, ahányszor negatív gondolaton csíped fülön magad.

Például akadályozó gondolatoknak nevezzük az olyan spontán gondolatokat, mint „Ostoba voltam, mert rossz tanácsot adtam a munkatársamnak az irodában; soha többé nem fog arra kérni, hogy dolgozzunk együtt valamin”, vagy „Amióta vége lett a kapcsolatunknak, soha többé nem éreztem, hogy szeretetre méltó lennék, vagy felkelteném valakinek az érdeklődését”, mivel ezek a derűlátás útjában álló akadályok.

2. Vagy írd le a negatív, akadályozó gondolataidat, majd az alábbi kérdések segítségével próbáld meg átértelmezni a helyzetet.

  • Mi a jó tulajdonsága ennek a helyzetnek?
  • Mi mást jelenthet még ez a helyzet vagy élmény?
  • Származhat-e belőle valami jó? Rejt-e valamilyen lehetőségeket számomra?
  • Milyen leckéket tanulhatok belőle és alkalmazhatok a jövőmre?
  • Kialakult-e ennek eredményeképpen valamilyen képesség bennem?

Ügyelj rá, hogy akkor végezd el ezt a gyakorlatot, amikor semleges vagy pozitív hangulatban vagy, és fontold meg a kérdésekre adott válaszaid. Ez a megközelítés megakadályozza, hogy gondolataid körkörös, negatív színezetű rágódásokká váljanak.

3. Ismerd fel a pesszimista magyarázatokat és kérdezd meg magadtól: milyen bizonyítékok szólnak amellett, hogy ez igaz?
(pl. „A barátom ma nem hívott fel; biztosan nagyon haragszik rám”), vitasd meg őket („Milyen bizonyítékok szólnak amellett, hogy ez igaz?”), majd sorolj fel derűlátóbb alternatívákat helyettük („Talán nagyon sok a dolga”). 

Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.

A hatodik leckét itt olvashatod >>

Minden napra kiírunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram főoldalára, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a kiírásokat.

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>

Örömteli tanulást kívánunk Neked!

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
3212 84 7725
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

10 hónapos boldogságprogram témái:

3. hónap: Társas kapcsolatok
4. hónap: Boldogító jócselekedetek
5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság