Tarts Velünk Te is!
21837 regisztrált felhasználó

5. lecke: Hogyan gyakoroljuk a megbocsátást? 2.rész

Írj megbocsátó levelet olyan valakinek, aki téged megbántott

Ez a gyakorlat abból áll, hogy megírsz, de nem küldöd el, egy olyan levelet, amelyben elengeded a haragodat, a keserűségedet, a dühödet. Idézd fel gondolatban azokat az embereket, akik az évek során megsértettek téged. Írd le részletesen, amit éreztél, és amit jelenleg is érzel, ami miatt nem tudsz megbocsátani nekik. Pld. Megbocsátok apámnak, aki gyerekkoromban sokszor megvert. Megbocsátok annak az idegen férfinak, aki molesztált... Megbocsátok a férjemnek, aki megcsalt…

Megbocsátás beszélgetés

Ha van rá lehetőséged, hívd meg azt a személyt egy találkozóra, akire haragszol, és hallgasd meg az ő oldalát. Határozd el, hogy megérted a viselkedésének a miértjét és megbocsátasz neki.

Bocsáss meg magadnak

Írj egy listát azokról a dolgokról, amiket nem tudtál még megbocsátani magadnak. Ha egy barátod viselkedett volna úgy, ahogy te, meg tudnál neki bocsátani? Légy megengedőbb saját magaddal és bocsáss meg magadnak.

Gyakorold az empátiát!

Az empátia azt jelenti, hogy mintegy más bőrébe bújva tapasztaljuk és értjük meg egy másik ember érzelmeit és gondolatait. Gyakran - de nem mindig - együtt jár az iránta érzett részvéttel, aggódással, a szenvedése átérzésével, sőt akár melegséggel. Minél sikeresebben érted meg a másik embert, minél inkább aggódsz érte és képes vagy az ő szemével látni a dolgokat, annál nagyobb a valószínűsége, hogy végül megbocsátasz neki.

Az empátiát úgy is gyakorolhatod a mindennapi életben, hogy minden olyan alkalmat észreveszel, amikor valaki olyat tesz, amit nem értesz. Próbáld megérteni, milyen gondolatai, érzései és szándékai lehetnek a másik embernek. Vajon miért viselkedett úgy, ahogy? Ha lehetséges, kérdezd meg tőle - feltételezve, hogy a másiknak van rálátása saját cselekedetei mozgatórugóira -, s akkor te is tanulhatsz belőle.

Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.

A hatodik leckét itt olvashatod >>

Minden napra adunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram oldalán, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a napi feladatokat itt >>> vagy letöltheted a havi munkafüzeteket innen >>>

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>

Örömteli tanulást kívánunk neked!

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
3212 84 7748
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

 

10 hónapos boldogságprogram témái:

5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság