Tarts Velünk Te is!
23204 regisztrált felhasználó

4. lecke: Hogyan gyakoroljuk az apró örömök élvezetét? 2.rész

Ünnepeld meg a jó híreket!

Bebizonyosodott, hogy ha megosztjuk másokkal a sikerélményeinket és jó eredményeinket, akkor fokozódnak a kellemes érzéseink, és jobban érezzük magunkat. Amikor tehát te vagy a házastársad, unokatestvéred vagy a legjobb barátod valamilyen elismerésben részesül, gratulálj neki és saját magadnak is, és ünnepeljétek meg! Próbáld meg a lehető legfelhőtlenebbül élvezni ezt az alkalmat!

A jó hírek továbbadása és a felettük érzett öröm révén megérezhetjük és magunkba szívhatjuk a jelen zamatát, és egyben örömtelien kapcsolódhatunk másokhoz. A kutatók azt javasolják, hogy ne szégyelljük a büszkeségérzést, veregessük meg a saját vállunkat; ismerjük el, milyen sokat dolgoztunk ezért a pillanatért és képzeljük el, milyen mély benyomást gyakorolhat másokra a sikerünk. Tedd ugyanezt házastársad, az unokatestvéred vagy a legjobb barátod sikereivel is!

Légy nyitott a szépre és a kiválóságra!

Engedd meg magadnak, hogy megcsodálj egy szépséges tárgyat, vagy valaki tehetségének, zsenialitásának esetleg szépségének megnyilvánulását. Sőt, törekedj is arra, hogy tiszteletet, vagy áhítatot érezz! A pozitív pszichológusok szerint, akik meg tudnak nyílni a körülöttük lévő szép és kiváló dolgokra, azok nagyobb valószínűséggel találnak örömet, értelmet és mély kapcsolatokat az életükben.

Légy éber!

Számos filozófiai és spirituális hagyomány hangsúlyozza, hogy az éberség, a jelenre való tudatosság a lelki jóllét kulcsfontosságú összetevője. A zen buddhizmus gyakorlatában például azon van a hangsúly, hogy ki kell üríteni az elménket, és a jelen pillanatban kell megvetnünk a lábunkat. Aki figyelmesen részt tud venni az „itt és most"- ban, és rendkívüli módon tudatában van a környezetének, az ilyen egyének virágzó és pozitív lelki életet élnek.

Az átlagemberhez képest nagyobb valószínűséggel boldogok, optimisták, bíznak magukban és elégedettek az életükkel, valamint kisebb valószínűséggel depressziósok, dühösek, szorongóak, ellenségesek, félénkek, indulatvezéreltek vagy neurotikusok. Továbbá azok az emberek, akik szokásszerűen odafigyelnek arra, ami történik velük, nagyobb valószínűséggel élnek át gyakori és erőteljes pozitív érzelmeket, érzik ügyesnek és kompetensnek magukat, és pozitív társkapcsolataik vannak, miközben azok, akik általában nem figyelnek, több betegségről és testi tünetről számolnak be.

Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.

A ötödik leckét itt olvashatod >>>

Minden napra adunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram oldalán, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a napi feladatokat itt >>> vagy letöltheted a havi munkafüzeteket innen >>>

Ehhez be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>>

Örömteli tanulást kívánunk neked!

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7799
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

 

10 hónapos boldogságprogram témái:

5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság