Tarts Velünk Te is!
23118 regisztrált felhasználó

4. lecke: Az időzítés kulcs a hosszantartó boldogsághoz

Fontos az időzítés! A boldogság tortadiagramja azt jósolja, hogy semmitől nem leszünk boldogabbak, ha végül hozzászokunk az erőfeszítésünk boldogságfokozó hatásához. Az optimizmust például gyakorolhatjuk azokon a reggeleken, amikor borongós hangulatban ébredünk, vagy amikor társas összejövetelekre megyünk, esetleg minden egyes alkalommal, amikor e-mailt kapunk a főnökünktől. Az is lehet, hogy úgy döntünk, minden vasárnap este gyakoroljuk a derűlátást, amikor naplót írunk a lehető legjobb jövőbeli énünkről. Az a lényeg, hogy a boldogságfokozó gyakorlatoknál - akárcsak a humornál - rengeteg múlik az időzítésen. Ennek megfelelően alapvető, hogy átgondoljuk a stratégiáink gyakoriságát és időtartamát, s arra törekedjünk, hogy úgy időzítsük őket, hogy a legnagyobb megelégedéssel, nyugalommal vagy örömmel szolgáljanak.

Más szóval: úgy időzítsük őket, nehogy hozzájuk szokjunk. Dönthetünk úgy például, hogy csupán a nehéz időszakok után állunk meg, hogy örüljünk annak, amink van, vagy amikor különösen nagy szükségünk van egy ilyen irányú lökésre, esetleg csak a hétvégén. No de hogyan érjük ezt el? Próbálkozással, vagyis saját magunknak kell megtapasztalnunk. Ki kell próbálni, hogyan lehet különbözőféleképpen időzíteni a boldogságfokozó gyakorlatot, variálni azt, hogy mikor és milyen gyakran hajtjuk végre, míg egyszer csak azt nem érezzük, hogy valami a helyére került, és elkezd működni a dolog.

A változatosság az élet sója!

Ha mindennap pontosan ugyanazokért a dolgokért adunk hálát, és ez nap mint nap ugyanúgy megy, akkor a végén beleununk, és a gyakorlat elveszti minden értelmét. Ezt a felfogást támasztják alá azok a lélektani kutatások is, amelyekből kiderül, hogy az emberek talán azért keresik a változatosságot a viselkedésükben, mert a változás - mind a gondolatok, mind a tettek terén - önmagában élvezetes és izgalmas. Tekintsd kalandnak a boldogság keresését, amely tele van izgalommal, fejlődéssel és vargabetűvel! Egyszerre több boldogságfokozó gyakorlatot végezz, így ha nem megy az egyik, még mindig élvezheted a másikat! Kétségtelenül fontos az erőfeszítés, de az is, hogy miként ültetjük át a gyakorlatba.

 

Az ötödik leckét itt olvashatod >>>

Minden napra adunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram oldalán, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a napi feladatokat itt >>> vagy letöltheted a havi munkafüzeteket innen >>>

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>>

Örömteli tanulást kívánunk neked!

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7793
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

 

 

10 hónapos boldogságprogram témái:

4. hónap: Boldogító jócselekedetek
5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság