Tarts Velünk Te is!
23003 regisztrált felhasználó

3. lecke: Miért tesz boldogabbá a testmozgás? 1.rész

Amikor a testedzést másokkal gyakoroljuk, lehetőségünk nyílhat a társas kapcsolatokra, így az nagyobb társas támaszhoz és a barátságok erősödéséhez vezethet. Még a magány vagy az elszigeteltség terhét is könnyítheti.

Először is jótékonyan hat az önbecsülésre és arra az érzésre, hogy urai vagyunk az életünknek. Amikor sportolunk, vagy valamilyen testedzést végzünk, akkor úgy érezzük, hogy uraljuk a testünket és az egészségünket. Amikor látjuk, hogy egyre jobbak vagyunk valamiben - gyorsabbak, erősebbek vagyunk, többet bírunk -, akkor elfog bennünket az a nagyszerű érzés, hogy hatni tudunk a dolgokra, és értékesek vagyunk.

Másodszor, a testgyakorlás lehetőséget biztosít az áramlatérzésre, és olyan pozitív figyelemelterelést jelent, amely elveszi az energiát az aggodalmaskodástól és a rágódástól. Lényegében kikapcsolódást jelent egy feszültségekkel teli napon, és pozitív hatásai még az elkövetkezendő órákra is kiterjednek. Érdekes módon, ha így tekintünk a testgyakorlásra, akkor nagyon hasonlít a meditációra, és van is néhány vizsgálat, amely közvetlenül összehasonlította a meditációt és a testedzést. Ezek a vizsgálatok azt mutatják, hogy a kétféle gyakorlatnak gyakran hasonló a hatása, többek között csökken a szorongásszint, és emelkedik a hangulatjavító hormonok szintje. Természetesen a meditáció és a testgyakorlás élménye már nagyban eltér egymástól, leginkább abban, hogy az egyik általában úgynevezett magas aktivitású érzelmeket, mint pl. energia, lelkesedés és élénkség, a másik pedig alacsony aktivitású érzelmeket, megnyugvást, békét és nyugalmat okoz. Ám mindezek olyan pozitív érzelmek, amelyektől nemcsak jól érezzük magunkat, de el is terelik a figyelmünket a nehézségekről és a szorongásokról.

Harmadszor, amikor a testedzést másokkal gyakoroljuk, lehetőségünk nyílhat a társas kapcsolatokra, így az nagyobb társas támaszhoz és a barátságok erősödéséhez vezethet. Még a magány vagy az elszigeteltség terhét is könnyítheti. Egy lelkes angol futballista így jellemezte, hogyan tudott a sport révén új társas azonosságtudatra szert tenni, pedig akkor már beteg volt: „Mikor az embernek rossz napja van, vadidegenekkel is elmehet focizni másfél órára. Nekik fogalmuk sincs, mivel foglalkozom, csak annyit tudnak, hogy lehet velem focizni, és ezt nagyon szeretem. Vannak olyan barátaim, akik tudnak a betegségemről, de ezek az emberek semmit sem tudnak rólam, csak tisztelnek azért, hogy jól focizok, és éppen ezért kedvelnek is. Olyan ez nekem, mint egy terápia, mert nem kell bizonygatnom nekik, ki vagyok, és mit csináltam a betegségem alatt, ók meg csak azért tisztelnek, mert fene jó focista vagyok, úgyhogy én vagyok a csapatkapitány.”

Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.

A negyedik leckét itt olvashatod >>>

Minden napra adunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram oldalán, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a napi feladatokat itt >>> vagy letöltheted a havi munkafüzeteket innen >>>

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>>

Örömteli tanulást kívánunk neked!

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7789
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

 

10 hónapos boldogságprogram témái:

3. hónap: Társas kapcsolatok
4. hónap: Boldogító jócselekedetek
5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság