Tarts Velünk Te is!
21837 regisztrált felhasználó

3. Lecke - Miért fokozza a boldogságot, ha optimistán gondolkodunk?

Az optimisták szinte minden téren sikeresebbek: szakmailag, a tanulásban, a sportban, a társas világban; sőt még egészségesebbek is. És természetesen boldogabb is az, aki kitartó, aki jól boldogul az emberek között, aki élettel teli, egészséges, és sikeres a munkájában.

Az optimista gondolkodás azért fokozza a boldogságot, mert:

1. Először is, ha valaki derűlátóan tekint a jövőbe – például biztos benne, hogy el fogja érni hosszú távú céljait –, akkor meg is teszi az elérésükhöz szükséges erőfeszítést. Emiatt az optimista gondolatok önbeteljesítő jóslatokként működhetnek.

2. Ha elérhetőnek tartunk egy eredményt, ha megvalósítható jövőt látunk magunk előtt, és érezzük, hogy csak karnyújtásnyira van tőlünk, akkor még az áthághatatlan akadályok sem térítenek el bennünket a tervünktől, illetve akkor is kitartunk, ha csak lassan haladunk felé. A kutatók kimutatták, hogy az optimisták nagyobb valószínűséggel tartanak ki és maradnak elkötelezettek a nehézségek ellenére is.

3. Az optimizmus kiváló hajtóerő, és segít a kezdeményezésben.

4. A derűlátó gondolkodás azzal is fokozza a boldogságot, hogy aktív és hatékony megküzdésre serkent bennünket. Sok bizonyíték szól amellett, hogy a derűlátó embereknél nem szokatlan, hogy még a feszült időszakokban is viszonylag jól érzik magukat, és lelkileg is épek maradnak.

5. Az optimisták továbbá nagyobb valószínűséggel szőnek terveket és cselekednek habozás nélkül, amikor valami rossz dologgal kell szem benézniük.

Egyszóval az optimistán gondolkodók jól megküzdenek az élet dolgaival. Sőt, még a legnehezebb időszakokban – például amikor rossz egészségügyi diagnózist közölnek velük – sem tagadják le a helyzetet, hanem inkább elfogadják állapotuk valóságát, és arra törekednek, hogy a legjobbat hozzák ki belőle, sőt hogy kikeveredjenek belőle. Azok az emberek, akiknek gyakran vannak optimista gondolataik, testileg is egészségesebbek.

Az optimista gondolatok tehát javítják a hangulatot. Az ember élettel telibbé és magabiztosabbá válik tőlük.

A vizsgálatok egyértelműen kimutatják, hogy a derűlátó emberek:

  1. viszonylag nagyobb valószínűséggel számolnak be arról, hogy urai a helyzetnek,
  2. hogy kiegyensúlyozottan tekintenek önmagukra,
  3. és kisebb valószínűséggel mutatják a depresszió és a szorongás tüneteit.

Nagyszerű érzés elhinni, hogy valami jót tartogat a jövő. Ha van mit várni, akkor energiát, motivációt és lelkesedést érzünk. Kedvezőbbek lesznek az önmagunkkal kapcsolatos érzéseink, és képesek leszünk kézben tartani a sorsunkat. Még a többi ember is jobban kedvel ilyenkor bennünket.

Október havi jó tanács: ha optimistán gondolkodsz, kiélvezheted egy kitűnő boldogságfokozó stratégia előnyeit.

Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.

A negyedik leckét itt olvashatod >>

Minden napra kiírunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram főoldalára, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a kiírásokat.

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>

Örömteli tanulást kívánunk Neked!

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
3212 84 7748
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

 

10 hónapos boldogságprogram témái:

5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság