Tarts Velünk Te is!
23118 regisztrált felhasználó

3. lecke: A boldogsághoz pozitív érzelmekre van szükség

Induljunk ki abból, hogy te kiegyensúlyozott anyagi körülmények között élsz. Lehet, hogy nincs meg mindened, amire vágysz, de van tető a fejed felett, sokféle étel közül válogathatsz, vannak megfelelő méretű meleg ruháid, és viszonylag biztos a kereseted. Mi lenne, ha hirtelen 15 millió forint ütné a markod? Hogyan kellene elköltened a pénzt, hogy a lehető legnagyobb boldogságot érd el általa? Egyáltalán nem harmadrangú a kérdés, mert a rá adott válasz vezet el ahhoz, hogy mi is az embert boldogabbá tevő gyakorlatok lényege - ez pedig nem más, mint hogy bizonyos boldogságfokozó gyakorlatok vagy viselkedések boldog pillanatokat teremtenek.

A boldogság fő ismertetőjegyei a gyakori pozitív érzelmek: az öröm, az élvezet, a megelégedettség, a nyugalom, a kíváncsiság, az érdeklődés, az élénkség, a lelkesedés, az energia, a borzongató izgalom és a büszkeség. Bár minden ember érez negatív érzelmeket, a boldog emberek gyakrabban élnek át pozitív állapotokat, mint kevésbé boldog társaik. Sőt azt is mondhatjuk, hogy a boldog embereket a pozitív érzelmeik teszik boldoggá. Annyi bizonyos, hogy az ilyen gyakorlatoknak az az egyik kellemes tulajdonsága, hogy többször is újra lehet őket kezdeni, sőt módosítani lehet őket, hogy folyamatosan biztosítsák a pozitív élményeket és érzéseket. Ha például valaki elhatározta, hogy a cél melletti elköteleződés és az áramlatélmény fokozása lesz az a két stratégia, amelyet követni fog, akkor talán élete derekán is visszatér az iskolapadba. Ennek megfelelően úgy igyekszik majd válogatni az olvasnivalók és a kurzusok között, hogy több területen fejlessze a tudását. E folyamat során erőteljes belső motivációt és áramlatélményt fog tapasztalni, s átéli az új tudásterületek felfedezésének izgalmát, az új készségek kialakításából fakadó büszkeséget, valamint az új ismeretségek örömét. Mindezek a folyamatos pozitív élmények, amelyeket a tudatos erőfeszítése hozott létre, segíthetnek abban, hogy hosszú időn keresztül boldogabb legyen a szokásosnál.

Ha mind a 9 eddigi boldogságfokozó gyakorlatot átgondoljuk, meglátjuk, hogy mindegyikben benne rejlik annak lehetősége, hogy sorozatos pozitív élményekhez vezessen, s hogy ideiglenesen megemelje a boldogságunk szintjét. Mivel a pozitív érzelmek általában rövid életűek, sokan azt hiszik, hogy nem is számítanak. Ez azonban nagy tévedés. A pozitív érzelmek felfelé ívelő spirálokat hoznak létre. Az aerobikedzés után például  felélénkülünk, ami növeli a kreativitásunkat, amitől jobb ötleteink lesznek arra, hogyan bűvöljük el a párunkat, ettől viszont javul a házasságunk, amitől elégedettebbek és elkötelezettebbek leszünk, annak hatására pedig hálát érzünk és megbocsátunk, ettől derűlátóbbak leszünk, ami önmagát beteljesítő jóslatként működik, az viszont segít kivédeni egy munkahelyi kudarc keserűségét, és így tovább.

Mi magunk vagyunk a pozitív érzelem forrása, akkor ez azt jelenti, hogy az érzés megújítható.

A negyedik leckét itt olvashatod >>>

Minden napra adunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram oldalán, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a napi feladatokat itt >>> vagy letöltheted a havi munkafüzeteket innen >>>

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>>

Örömteli tanulást kívánunk neked!

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7793
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

 

 

10 hónapos boldogságprogram témái:

4. hónap: Boldogító jócselekedetek
5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság