Tarts Velünk Te is!
23308 regisztrált felhasználó

12 egyszerű motivációs tipp a folytatáshoz

2019. január 24.

Lássuk be, ha akartunk se tudtunk volna mással foglalkozni az év első hónapjában, mint a céljainkkal, a fogadalmainkkal. Hiába érezzük úgy, hogy olvastunk már minden praktikát és tanácsot, azért ha belefutunk egy-egy ilyen cikkbe, csak beleolvasunk, hátha tudnak benne valami újat mondani. Hátha valaki végre felfedi „A titkot”: hogy hogyan lehet betartani az újévi fogadalmakat.

Lehet, hogy a nagy titok helyett most egy tucat tipp is megteszi.

1. Az álmokról
Akkor, amikor kiválasztod, hogy pontosan minek a megvalósítása köré fogod szervezni az évedet, akkor mit tegyél? A Holdat célozd meg, és legrosszabb esetben is a csillagok között landolsz? Vagy állj két lábbal a földön, és válasz reális célokat? Melyik legyen? Hiszen van, ahol az előbbit olvashatod, és van, ahol pedig az utóbbit. A kérdés teljesen jogos, és a válasz egyszerűbb rá, mint hinnéd! A céljaid lehetnek nagyratörőek, azonban az oda vezető utat mindig a lehető legreálisabb éned tervezze meg! Mit is jelent ez? Ha régóta vágysz arra, hogy egy saját pékséged vagy színdarabod legyen, vagy hogy munka mellett lediplomázz, akkor azért, mert ezek megvalósítása nem megy csettintésre, még nem jelenti azt, hogy ne lehetne őket célul kitűzni. Viszont amikor felméred az anyagi lehetőségeidet, az idődet (főként a rendelkezésreálló szabadidődet), az erőforrásaidat, akkor mindig légy olyan reális, mintha egy nagyon szigorú keretrendszerű üzleti tervet kellene megírnod!

2. A legapróbb lépésről
„Mi az a legkisebb dolog, amivel máris hozzájárulhatok ahhoz, hogy közelebb kerüljek a célomhoz?” – ezt kérdezd meg magadtól, és ha ma fáradt is vagy, és másra sem vágysz, csak a kanapéd szerető ölelésére, akkor is biztosan van valami olyan kis apróság, amit megtehetsz azért, hogy „mozgásban maradj” a célod felé.

3. Az időcsapdáról
Ha arra vársz, hogy bizonyos dolgokat majd akkor kezdj el, folytass vagy fejezz be, amikor lesz rá időd, akkor – ugye tudod! – ezeket sosem fogod megcsinálni. Mindent tervezz be a napodba, hetedbe, hónapodba, az évedbe. Máshogy nem garantálhatod magadnak, hogy foglalkozni is fogsz vele. Elő a naptárakkal!

A bukdácsolás és a fájdalom része a folyamatnak

4. Az áldozatról
Jegyezd meg, hogy a bukdácsolás és a fájdalom része a folyamatnak. A fejlődés általában áldozatokkal jár. De ha most úgy érzed, hogy nem vagy felkészülve ezekre az áldozatokra, akkor várd meg míg eljön a te időd! Nem muszáj mindenbe most azonnal belekezdened, főleg, hogyha tudod magadról, hogy a kudarcok demotiválóan hatnak rád.

5. A rossz napokról
Tudatosodjon benned, hogy lehetnek rossz napjaid akkor is, amikor szereted csinálni azt, amit csinálsz! Nem minden napod egyforma, így ha egy picit energiavesztett lettél, az még nem jelenti azt, hogy nem fogod tudni megvalósítani, amit kitűztél célul. Tudnod kell, hogy sok kis lépéssel is haladhatsz előre, azok is ugyanúgy számítanak, mint a nagy mérföldkövek. Tedd fel magadnak „A kérdést” (lásd a második pontban).

Ismerd meg magad!

6. Az elköteleződésről
Az egyik legfontosabb dolog látni magunk előtt, hogy egy-egy adott célra miért van szükség az életünkben. Ezek a válaszok teremtik meg az igazi elköteleződést a mindennapi megvalósítás felé, ezeket tudod majd mantraként használni, amikor a lelkesedésed kicsit alábbhagy. Szánj időt arra, hogy feltedd a kérdéseket, és, hogy a megválaszolásukkal jobban megismerd magad.

7. A fontos dolgokról
A mai világban azoknak van könnyebb dolguk, akik könnyű szívvel le tudják hajtani a monitort, és ki tudják kapcsolni az okostelefont, hogy így nyugodt körülmények között tudjanak magukra koncentrálni. Tartsd a fókuszt a fontos dolgokon! Hogy mit jelent az, hogy fontos? Azt a pillanatnyi céljaid és az erőforrásaid határozzák meg, ezekre koncentrálj ne a külső elvárásokra! Ha már az rajtad kívül áll, hogy mások mikor szakítanak félbe téged, legalább a saját koncentrációd felett próbálj meg uralkodni!

8. Az érzelmekről
Ha egy nehezebb periódusba is érsz – mert ha elég kitartó leszel a megvalósításban, akkor bizony lesz ilyen –, akkor se kontrollálni próbáld az érzelmeidet, hanem megérteni. Ez persze nem egyenlő azzal, hogy feljogosítva érezheted magad arra, hogy például udvariatlanul viselkedj otthon vagy a munkahelyeden. Sokkal inkább azt jelenti, hogy nem kell mindig elfojtanod a szomorúságodat, például hogyha éppen nehezedre esik ledobni a régi szokásokat és beépíteni az újakat. Néha igenis jogodban állhat magadra húzni a takarót, és nem mosolyogni. Sokkal fontosabb az, hogy megértsd, hogy mi megy végig a lelkeden, mint hogy megpróbáld vasakarattal elfojtani.

9. A napi rutinról
Ha úgy érzed, hogy elöntenek a feladatok, azt sem tudod, hogy mivel kéne kezdened, pedig megígérted magadnak, hogy januártól időben elindulsz a munkahelyedről, és rendszerezettebb leszel, akkor mindig csak a következő órádat tervezd meg, és csak arra koncentrálj! Mik azok a feladatok, amik egy órába beleférnek és fontosak? Ahogy belekezdtél a feldolgozásukba, szinte kirajzolódik majd előtted a folytatás. Hogy ezt a praktikát alkalmazd, nem kell feltétlenül bemenned a munkahelyedre, az otthoni takarításban is könnyen hasznát veheted. Húzd fel a konyhai visszaszámlálódat, amit a sütéshez-főzéshez használsz akár 20-30-60 percre, és csináld meg, amit tudsz, addig, amíg nem jelzi, hogy lejárt az időd.

10. Az énidőről
Az előbbi „egyórás szabályt” egyébként önmagad felfrissítésére is alkalmazhatod. Adj magadnak egy órát (vagy amennyi időre lehetőséged van) arra, hogy azzal foglalkozz, amivel szeretnél, és tervezd meg azt a hatvan percet! Olvass el egy fejezetet a könyvedből, majd aludj fél órát! Meglátod, energiadúsan fogod elhagyni „a saját idődet”, ami segíthet abban, hogy kellő erőd legyen a további teendőid ellátáshoz.

11. A dolgok befejezéséről
A hatékonyságod javítása érdekében csak egy nagyon egyszerű szabályt kell megjegyezned: mindig fejezd be, amit elkezdtél. Ha azonban belekezdtél valamibe, és az mégsem azt hozta, amit elvártál volna tőle, ha úgy érzed, hogy az a tevékenység nem épít, szolgál téged, akkor viszont nyugodtan hagyd félbe! A két helyzet közti különbségre azonban mindig gondosan ügyelj!

12. Az újratervezésről
És végezetül pedig: tudtad, hogy általában tíz napra van szükségünk ahhoz, hogy kiszeressünk a frissen kitűzött céljainkból? Ugyanis ennyi idő alatt már belefuthatunk egy-két olyan kudarchelyzetbe, ami miatt elmegy a kedvünk az egésztől. Hallottál már a mondásról, miszerint a tapasztalat egy nagyon kemény tanár, mert előbb adja a vizsgát és csak utána tanítja meg, amit tudnod kell? Tanuld meg, amit meg kell tanulnod a helyzetből, vond le a következtetéseket, építsd be a tapasztalatot és menj tovább! A kudarcot nem kell szükségszerűen a feladásnak követnie, az autóban a GPS-ed sem kapcsol le pusztán azért, mert menetközben megváltoztattad a célt vagy az útirányt. Ne feledd a kulcsmondatot: „Újratervezés!”
 

Szerző
Csabai Krisztina

Több éve már, hogy napi szinten foglalkozom a boldogság témakörével. Teszem ezt Humánerőforrás menedzser diplomával és Andragógia master oklevéllel. Kedvenc vizsgálódási területem a „munkaerőpiaci boldogság” és a hétköznapi produktivitás. Nem csak mint blogger foglalkozom ezekkel a területekkel, hanem rendszeresen tartok előadásokat is a témában. Jelenleg a bankszektorban dolgozom.

Csabai Krisztina összes írása »

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7803
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

 

Szeretettel köszöntünk a Boldogságprogram blog oldalán.
Ezen az oldalon folyamatosan megosztjuk veled a legújabb boldogságtanulmányokat, továbbá hétről hétre életminőség jobbító, egészségmegőrző cikkeket olvashatsz.