Tarts Velünk Te is!
21837 regisztrált felhasználó

1. Lecke - Október az Optimizmus hava

Országos Boldogságprogramunk 3. évadának második hónapjához érkeztünk. Dr.Sonja Lyubomirsky boldogságkutató, amerikai pszichológusnő tanulmánya alapján 10 hónapon keresztül boldogságfokozó technikák gyakorlását tűztük ki célul. Szeptemberben a hála megélése, kifejezése önmagunk, szeretteink és a környezetünkben élők felé - volt a feladat. A hála után, a második leghatékonyabbnak bizonyuló boldogság fokozó gyakorlatokat az optimizmus köré építettük. Egy hónapon keresztül lesz lehetőség, hogy elsajátítsuk az optimista gondolkodást tapasztalati tanulás útján. S ez idő alatt vélhetően az életünk részévé válik, hogy tudatosan figyeljünk gondolatainkra, és segítsük magunkat az optimista megoldások felé.

Te is szeretnéd megtalálni a módot, hogyan fejleszd optimizmusra való képességedet?

Egy érdekes tanulmány választ adhat a kérdésre. Sonja Lyubomirsky szerint a boldogság nemcsak hogy jó érzéssel tölt el, hanem több szempontból is igazán jótékony hatású. A tanulmány szerint, a boldogabb emberek kiegyensúlyozottabb párkapcsolatban élnek, erősebb az immunrendszerük, magasabb jövedelemmel rendelkeznek és jóval több kreatív ötletük van, mint a kevésbé boldog társaiknak. Kutatások megállapították, hogy boldogság szintünk növelhető szándékos pozitív cselekedetek gyakorlásával, mint például a hála kifejezése és kedvesség kimutatása. Továbbá elkezdték azt is tanulmányozni, hogy mik azok optimális feltételeket melynek során növekszik a boldogságszintünk, és azt a mechanizmust, amellyel ezek a hatások működnek.

A forrás te vagy

Egybehangzó elméleti és tapasztalati bizonyítékok meggyőzően arra utalnak, hogy az emberek szándékosan és sikeresen tudják növelni a boldogság szintjüket. A kutatások azt feltételezték, hogy az emberek szándékos cselekedeteik nagy mértékben hozzájárulnak a boldogságukhoz azáltal, hogy hogyan választják meg a szabadidejük tevékenységét, vagy hogy hogyan reagálnak az élethelyzetek különböző aspektusaira.

Milyen típusú szándékos cselekedetek növelhetik valakinek a jó közérzetét?

Kezdetben a tudósok boldog embereket tanulmányoztak, hogy megvizsgálják gondolataik és viselkedésük hatását boldogság szintűk emelkedésére. Azt találták, hogy a boldog emberek olyan pozitív szokásrendszerrel rendelkeznek mint, az optimista gondolkodás a jövőt illetően, hálaérzet az élet áldásaiért, pozitív élmények megélése és nem utolsó sorban kedvesség gyakorlása mások felé. A kutatók azt is állították, hogy bárki képes optimista cselekedetek gyakorlására saját érdekében. Ezeknek a gondolatoknak az alátámasztására, számos véletlenszerű kontrollált vizsgálat készült, mely kimutatta, hogy különböző pozitív cselekedetek alkalmazása valóban nagymértékben növeli a boldogság szintet.

Az optimista cselekedeteknek számos formája létezik

A gyakorlatok vizsgálata rávilágított, hogy boldogság szintünk sikeresen növelhető hálalevelek írásával, optimista szemlélet használatával, jó cselekedetek gyakorlásával, mások erősségeinek dicséretével, legfontosabb értékeik megerősítésével valamint pozitív érzelmek kialakításával, mind magunk, mind mások felé. A pozitív cselekedetek, rövidek, egyszerűek és mindenki számára elérhetőek. Nem járnak semmilyen anyagi ráfordítással.

A kutatók azt állítják, hogy a pozitív tevékenységek nagymértékben fokozzák, az egyén jólétét, oly mértékben, hogy azok növelik a pozitív érzelmeket, pozitív gondolatokat, pozitív viselkedést és a lelki szükségletek kielégítését. Például, azok az emberek, akik részt vettek egy hét hétig tartó szereteten és kedvességen alapuló meditációs tréningen, megtanulták azt, hogyan gyakorolják a szeretet, a könyörület érzését maguk és mások iránt, nagyobb pozitív érzelmi növekedést mutattak, mint a kontrollcsoport. A pozitív érzelmek növekedése hatással volt az egyén élethelyzeteire, a társas kapcsolatok minőségére, a lelki egészség növekedésnek indult, és előre jelezte a növekedést a teljes élettel való elégedettségre vonatkozóan.

A lehetőség adott mindig, van választásod, hogy az életedet átformáld vágyaid szerint. Optimista hozzáállással és cselekedetekkel sokat tehetsz boldogságodért, örömöt vihetsz magad és mások életébe. Légy az úton és járd azt örömmel!

Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.

A második leckét itt olvashatod >>

Minden napra kiírunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram főoldalára, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a kiírásokat.

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>

Örömteli tanulást kívánunk Neked!

 

Fordította:
Móricz Viktória
Jobb Veled a Világ Alapítvány önkéntese
Forrás: http://sonjalyubomirsky.com/files/2012/09/Layous-Chancellor-Lyubomirsky-2014.pdf

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
3212 84 7748
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

 

10 hónapos boldogságprogram témái:

5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság