Tarts Velünk Te is!
21837 regisztrált felhasználó

1. lecke: December a jó cselekedetek és az adakozás hava

Az ünnepek közeledtével egyre inkább él bennünk az a késztetés, hogy valami jót cselekedjünk, adományozzunk vagy kedves gesztussal örömet vigyünk embertársaink életébe. Otthonainkat feldíszítjük, hasonlóan ahogy a szívünkben is a szeretet pompáját szeretnénk megélni, elkezdünk jobban szeretni, több jelét adjuk érzéseinknek mikor a meghittség költözik szívünkbe.

„A boldogság sokkal inkább a nap mint nap előforduló apró, kellemes dolgokból és örömökből áll, mintsem a csak ritkán ölünkbe hulló nagyon szerencsékből." - mondja Benjamin Franklin.

Ha egy csöppet elidőzünk ennél a mondatnál, láthatjuk, hogy milyen igaz is ez. Emlékezz vissza legutóbb mikor érezted magad örömtelinek, ha nem akkor, amikor valakinek a segítségére lehettél?

Mi mindenre jók a jó cselekedetek?

Egészen kiskorunktól arra neveltek szüleink, hogy a kedvesség, nagylelkűség jó erény, legyünk segítőkészek. Talán nem is gondoltad, milyen sok területre kiterjed a jó cselekedetek hatása. Kísérletek sora bizonyítja, ha segítőkészségünket és együttérzésünket fejezzük ki, kedvezőbben értékeljük azt a személyt, kinek segítő jobb kezünket nyújtjuk. Lehet éppen a szomszéd vagy egy hajléktalan, akit megsegítesz egy forró teával, vagy éppen egy közösségi helyen tett jó cselekedet. Egy biztos, megállapítást nyert az a tény, hogy a hasznosság érzését és egy új identitás lehetőségének a kialakulását élhetjük meg jó cselekedetünk kifejezése által. Jobban érezzük, hogy egy közösséghez tartozunk, amelyben egymástól függünk, és együtt kell működnünk, állítja továbbá Dr. Sonja Lyubomirsky. Amikor jó cselekedeteket hajtunk végre empatikusabbnak és szerethetőbbnek látjuk magunkat, hiszen nem csak másokat szemlélünk pozitívabban, de magunkat is kedvezőbben értékeljük.

Önbizalomnövelő a jóság, a segítőkészség

„Az élet egyik legszebb jutalma, hogy miközben az ember másokon segít, egyben önmagán is segít.” (Ralph Waldo Emerson)

Önképünkre jótékonyan hat, másképp tekintünk magunkra, növeli a megelégedettséget önmagunkkal szemben, erősebbeknek, magabiztosabbnak érezzük magunkat. Képességeink használata utat enged, hogy megéljük szakértelmünket ezáltal azt az érzetet keltve, hogy urai vagyunk a helyzetnek. Kutatók szerint életünk értelmességét és értékét is növelheti a jó cselekedetek gyakorlása, akár olyan képességeink is felszínre bukkanhatnak melyekről, még tudomásunk sem volt. Nem utolsósorban, az egyik legalapvetőbb emberi szükségletet elégíti ki, ha kapcsolatba kerülünk másokkal.

Mindig lesznek olyanok, akik nem éppen a kedves arcukat mutatják, és esetleg bántanak. Egy dolgot azonban mindig megtehetsz: jót cselekedni másokkal. Minden helyzetben eldöntheted, hogyan reagálsz. Beletemetkezhetsz rossz hangulatodba elzárva a kiutat saját boldogságodtól, hiszen egy szomorú ember nehezebben veszi észre, mennyi mindennel tudna örömöt szerezni másoknak és magának, mely aztán pozitívan hat vissza rá.

Nem is hinnénk, milyen sok erőt adhat, ha kollégánknak megköszönjük figyelmességét. Szinte gondelűző, ha egy fáradt bolti eladónak kedves szavakat mondunk. „Legyen szép napja, hamarosan vége a műszaknak, addig is kitartás.” Ne becsüljük le a kis tettek erejét!

Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.

A második leckét itt olvashatod >>

Minden napra kiírunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram főoldalára, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a kiírásokat.

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>


Örömteli tanulást kívánunk neked!

 

Szerző

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
3212 84 7748
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

 

10 hónapos boldogságprogram témái:

5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság