Tarts Velünk Te is!
21484 regisztrált felhasználó

1. lecke: A testmozgás gyakorlása

Az egészséges életmód nemcsak hogy meghosszabbítja az életünket, hanem életminőségünk javulásához is hozzájárul. A testmozgás és fizikai jó közérzetünk fenntartása fontos meghatározó eleme a jó egészségnek. A megfelelő testmozgás és tápanyag kiválasztással többféle módon is befolyásolhatjuk szervezetünk működését, javíthatjuk a szívünk és a tüdőnk egészségét, mely egyben a szívinfarktus lehetőségét is csökkenti, a koleszterinszintünk csökkentésével a sztrókot és más szívproblémákat előzhetünk meg. Ha fizikailag erősebbé és rugalmasabbá válunk, ami egyben napi szintű tevékenységeinket is megkönnyíti, megelőzhetjük a törések és izomhúzódások kockázatát. Az aggódás és depresszió csökkentésével mentális egészségünk javulásával is hatunk testünkre a biokémiai folyamatok normalizálódnak és testünk újra élheti egészségét.

Milyen mozgást végezzünk?

Számos különböző testgyakorlatot végezhetünk mint sétálást, úszást, futást, táncolást súlyemelést, csakhogy néhányat megemlítsünk, azonban mégis három alaptípust különböztetünk meg. A kardiovaszkuláris – szív-és érrendszeri – testedzések amit a köznyelv, cardio-nak rövidít, fejlesztik és erősítik a szívet, tüdőt és vérkeringést, hozzájárulnak a súlyvesztéshez. Minden olyan típusú testgyakorlat tartozik ide, ami a pulzusszámot zsírégető tartományába emeli, ez személyenként változó. Ezek a mozgások lehetnek: biciklizés, táncolás, aerobik, futás, lépcsőmászás. Az erősítő gyakorlatok jobb állóképességet és erőt adnak, könnyebbé teszik a napi tevékenységeink elvégzését, és csökkentik a sérülések kockázatát. Sok ember megijed az erőgyakorlatok nevétől, súlyemeléstől, azonban számtalan módja van, hogy elérjük erőnk teljességét. Saját testünket használva felülésekkel, guggolásokkal, kitartó gyakorlatokkal növelhetjük állóképességünket. Ha jól végezzük, testünket tónusosabbnak fogjuk érezni.

Melyik típusú mozgás mire jó?

A rugalmasságot növelő gyakorlatok az ízületek nagyobb tartományú mozgását segítik elő, így a test hajlékonyabbá válik, és megkönnyíti életünket, oda is elérünk, ahova nem is hittük volna. A jóga, harcművészetek és nyújtó gyakorlatok mind ide sorolandóak.

A megelőzés a legjobb orvosság - ahogy ezt többször is hallhattuk. Az egészséges életmód a kombinálása a megfelelő táplálkozásnak, testmozgásnak és pozitív életszemléletnek. Amikor gondoskodunk a testünkről, és büszkeség tölt el az elért eredményeinkért mind a fizikai és mentális egészségünknek teszünk jót. Nem számít milyen kicsibe is kezded, a lényeg a fokozatosság és a kitartás. Ha lehetséges hetente legalább háromszor mozogj, fontos, hogy ne késő este, mert az felpörgethet. Vezess edzésnaplót, ha úgy tetszik, mérd a teljesítményedet. Szánj időt a regenerálódásra is ha intenzívebb sportot választasz, tarts egy nap szünetet az edzések között.

 

Emlékezz! Minden egyes pillanatban, amikor magadnak jót teszel és ebből a jóból más is részesül, hozzájárulsz ahhoz, hogy jobb legyen ez a világ.

A második leckét itt olvashatod >>

Minden napra adunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram oldalán, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a napi feladatokat itt >>> vagy letöltheted a havi munkafüzeteket innen >>>

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>>

Örömteli tanulást kívánunk neked!

Szerző

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
3212 84 7725
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

10 hónapos boldogságprogram témái:

3. hónap: Társas kapcsolatok
4. hónap: Boldogító jócselekedetek
5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság