Tarts Velünk Te is!
22691 regisztrált felhasználó

1. lecke: A fenntartható boldogság titka

Elérkeztünk a Boldogságprogram 2. évadának utolsó hónapjához. Megpróbáltuk megállítani az időt vagy éppen elnyújtani és megtalálni az örömöt a percekben, bízunk abban, hogy sikerült, még ha voltak nehezebb időszakok is. Vajon a boldogság tényleg bennünk van? Egy biztos, azért, hogy bármiféle célt is elérjünk az életünkben a figyelmünket az adott célra kell irányítani minden egyes napon, tenni érte, valami újat, valami mást, valami jobbat. Hiszen így tudunk nőni, formálódni és csak így tudjuk a szokásainkat kialakítani. Proaktívan, a megoldásokat keresve megpróbálni, valami jobbat tenni.

Persze vannak dolgok, amikre összehúzzuk a szemöldökünket és elkezdünk panaszkodni. Sértettségek, negatív gondolatok belső feszültségekből fakadó indulatok. A panaszkodás valami olyasmi dolog talán, amit általában mindannyian bűnös érzettel teszünk, nem éppen a boldog énünket éljük meg ezalatt. Panaszkodunk a kollégánkra, az országra, panaszkodunk az idő miatt, a közlekedés miatt, ha süt a nap, az a baj, ha a hó esik, az a baj. Egy véget nem érő történet is lehetne akár. De a jó hír az, hogy mindig minden változik. És milyen jó, hogy a kezünkbe vehetjük a sorsunkat, ha igazán hisszük és csináljuk. Gyakran feszültségünk egyik levezetésére a panaszhoz fordulunk. Most nézzük meg egy kicsit közelebbről a panaszkodás lépcsőfokait. Először általában jön egy negatív gondolat valakiről vagy valamiről, majd aztán érzelmet társítunk ehhez, ami aztán meghatározza azt, hogy mit is mondunk és cselekszünk utána és máris a panaszkodás indulataiba találtuk magunkat - sokszor már észre se vesszük. Valójában társadalmilag teljesen elfogadott normájává, a kommunikációnk részévé vált. Viszont ahogy a nagy mesterek is megírták, ahol a figyelem, ott az energia - legyen ez akár negatív vagy pozitív. Erőnk teljében velünk van a világ, azonban a világ is összefogott ellenem mondjuk ezt néha. Légy tudatában annak, hogy a panaszkodással mennyire befolyásolod a körülötted lévőket, amikor alacsony energiával, gondolatokkal vagy a világban, így ekkor mindenki köré negativitást sugárzol. A kutatások szerint az emberek napi szinten 15 és 30 alkalom között panaszkodnak. Csak gondolj bele mennyi idő és energia mindez egy napon.

Ha arra fektetjük az energiánkat, figyelmünket amit el akarunk érni, akkor ugyanazt az erőt használjuk, mint amit a panaszkodásra fektetünk. Figyelem, belső figyelem és törekvés az, ami meghatározhatja jóllétünk állapotait. Amikor abbahagyjuk a panaszkodást, átvesszük az irányítást az egónk felett, teret adva a bölcsebb és kreatívabb énünknek. Ha abba szeretnéd hagyni a panaszkodást, első fontos lépésként próbálj tudatosan élni. Ebben segíthet bármilyen karkötő, ha épp azon kapod magad akár gondolatban akár szóban, hogy panaszkodsz, rakd át a másik csuklódra. Csináld folyamatosan napjaid részeként egy idő után érezni fogod, hogy mikor léphetsz át a másik lépcsőfokra ami pedig átfordítás. Ezen a ponton elkezdesz panaszkodni, de ahelyett, hogy ezt folytatnád, megoldást ajánlasz fel, és utána cselekszel is! Így egy másik állapotba helyezed magad egy megoldás verbális felkínálásával.

Egy harmadik módszer esetében, kérdezd meg magadtól, amikor panaszkodni szeretnél, hogy mi az, amit érzel. Majd engedd meg magadnak, hogy érezd ezt az érzetet, hogy átfolyjon rajtad, és utána engedd is el. A legfontosabb az, hogy tudatosítsd, hogy a panaszkodásod milyen nagy mértékben befolyásolja a környezetedet és saját egészségedet.

A második leckét itt olvashatod >>>

Minden napra adunk feladatokat, javaslatokat a Boldogságprogram oldalán, ezért érdemes minden nap feljönnöd és megnézned a napi feladatokat itt >>> vagy letöltheted a havi munkafüzeteket innen >>>

Ehhez azonban be kell jelentkezned. Ha még nem regisztráltál, akkor azt itt teheted meg >>>

Örömteli tanulást kívánunk neked!

Szerző

TETSZIK A CIKK? KÜLDD TOVÁBB ISMERŐSÖDNEK!
4890 84 7776
oktatási intézmény klub itthon és külföldön bejegyzés a témákhoz

A következő Klubtalálkozó időpontja:
május 8., 17:00 óra
Ha szeretnél részt venni, jelentkezz be!
A Boldogságprogram fővédnöke:

Prof. Dr. Bagdy Emőke

Felemelő érzés olyan ügy mellé állni, amellyel szívből egyetértek!

 

 

10 hónapos boldogságprogram témái:

1. hónap: A boldogságfokozó hála
2. hónap: Az optimizmus gyakorlása
3. hónap: Társas kapcsolatok
4. hónap: Boldogító jócselekedetek
5. hónap: Célok kitűzése és elérése
6. hónap: Megküzdési stratégiák
7. hónap: Apró örömök élvezete
8. hónap: Megbocsátás
9. hónap: Egészséges életmód
10. hónap: Fenntartható boldogság